نیوز سیتی!
09 اسفند 1401 - 18:16

طرح پزشک خانواده شهری در کرمانشاه سال آینده اجرا خواهد شد

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح پزشک خانواده برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر، گفت: طرح پزشک خانواده شهری در کرمانشاه سال آینده اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شکیبا ظهر سه شنبه طی نشستی که با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه ۹۴۳ واحد بهداشتی و درمانی مشغول ارائه خدمات درمانی و پزشکی هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر ۴۵۰ روستا به دلیل عدم دسترسی به اینترنت نمی‌توانستند به سامانه سلامت سیب دسترسی داشته باشند، افزود: اما با بررسی‌های و پیگیری‌های انجام شده مشکلات ۸۳ روستا رفع شده که با تمهیدات لازم به زودی دسترسی خواهند داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد خانوارهای استان کرمانشاه دارای پرونده الکترونیک بوده که برای انجام امور پزشکی بسیار کمک کننده است.

شکیبا با اشاره به اجرای طرح «پزشک خانواده» در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اجرای این طرح در روستاهای کم جمعیت و زیر ۲۰ هزار نفر در حال اجرا است که بیش از ۶۸۰ هزار نفر از جمعیت استان مورد حمایت و مشمول این طرح هستند.

وی با تاکید بر اجرای طرح پزشک خانواده شهری در استان کرمانشاه، گفت: اجرای این برنامه در روستاها بیش از ۱۶ سال عمر دارد که بر اساس قول‌های داده شده تا شهریور ماه سال ۱۴۰۲ برای بخش شهری نیز به مرحله اجرا خواهد رسید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: برای اجرای طرح پزشک خانواده در بخش شهری و روستاهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت تمامی زیرساخت‌های لازم در دانشگاه علوم پزشکی فراهم است.

شکیبا ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده برای بخش شهری و روستاهای بالاتر از ۲۰ هزار نفر در سه مرحله اجرا خواهد شد که شهر کرمانشاه در مرحله نخست اجرای این طرح قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به میزان تزریق واکسن کرونا طی مدت زمان شیوع آن تاکنون در استان کرمانشاه، بیان کرد: بیش از سه میلیون و ۶۵۰ هزار دز واکسن کرونا در استان برای سنین بالای ۱۸ سال در نوبت اول، دوم و سوم تزریق شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان نوبت اول و دوم و حدود ۴۷ درصد نوبت سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

شکیبا از انجام تست‌های پی سی آر در ایام شیوع کرونا خبر داد و افزود: از ۳۸۸ هزار تست پی سی آر انجام شده تعداد ۱۳۱ هزار و ۷۸۰ نفر مبتلا در استان کرمانشاه شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: در بازه زمانی شیوع کرونا مجموعاً ۸۲ هزار نفر در مراکز درمانی بستری شدند که از این تعداد سه هزار و ۲۳۱ نفر به دلیل درگیری با ویروس کرونا جان باختند اما هم اکنون با کاهش روند مبتلایان تنها چهار نفر بیمار کرونایی بستری هستند.

شکیبا در پایان نیز با تاکید بر اجرای طرح «روستای سالم» در استان کرمانشاه، اضافه کرد: به منظور پاکسازی محیط اطراف منازل در روستاها و ایجاد یک فضای سالم‌تر این طرح در حال اجرا است که تا کنون این طرح در ۴۲ روستا اجرا و در نظر داریم ماه‌های آینده چهار روستای دیر نیز به این طرح بپیوندند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1063981

مهمترین اخبار ایران و جهان: