نیوز سیتی!
21 اسفند 1401 - 16:57

فعالیت قرارگاه جهادی در شوش آغاز شد

شوش- مسئول بسیج دانش آموزی کشور گفت:  قرارگاه جهادی و خدمات رسانی بسیج دانش آموزی با حضور ۵۰ گروه جهادی که ۲۰ گروه آن متعلق به شهرستان‌های شوش و کرخه است، آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی باستان پیش از ظهر امروز یکشنبه در آئین افتتاحیه قرارگاه جهادی و خدمت رسانی بسیج دانش آموزی در منطقه فتح‌المبین شوش بیان کرد: قرارگاه جهادی و خدمات رسانی بسیج دانش آموزی با حضور ۵۰ گروه جهادی که ۲۰ گروه آن متعلق به شهرستان‌های شوش و کرخه است، آغاز شد.

وی افزود: خدماتی چون مرمت، تعمیر و رنگ آمیزی ۲۰ مدرسه، توزیع یک هزار بسته معیشتی به دانش آموزان و خانواده‌های نیازمند، کاشت بیش از یک هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی ورزشی از جمله برنامه‌های این قرارگاه جهادی در ۲۰ روستای منطقه است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی کشور با اشاره به نقش تربیتی این قرارگاه جهادی اظهار کرد: آثار تربیتی دانش آموزان نخستین حسن این قرارگاه جهادی است و باعث می‌شود تا دانش آموزان به عنوان مدیران آینده وقتی در مدار خدمت رسانی به مردم به عنوان، ولی نعمتان انقلاب مسئولیت پذیر باشند.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بیانیه گام دوم انقلاب و سند بسیج بر حضور دانش آموزان در عرصه‌های انقلاب تاکید دارند که با حضور دانش آموزان در این قرارگاه و شرکت در این عرصه تربیتی، بخشی از این سندها محقق می‌شود.

باستان اظهار کرد: وقتی اهالی منطقه خدمات دانش آموزان را می‌بینند مشارکت می‌کنند و گروه‌های جهادی نیز موفق به ارائه خدمات بیشتری می‌شوند.

وی به بصیرت و شجاعت دانش آموزان حاضر در این قرارگاه اشاره کرد و افزود: حضور ۲۰ گروه جهادی منطقه نشان می‌دهد که دانش آموزان علاوه بر تحصیل در خدمت به مردم نیز پای کار هستند

مسئول بسیج دانش آموزی کشور اضافه کرد: دشمن از مهرماه جنگ ترکیبی را آغاز کرده تا بین جوانان و انقلاب فاصله بیندازند ولی دانش آموزان همیشه پای کار هستند.

وی به دیگر اقدامات انجام شده در سایر نقاط کشور اشاره کرد و افزود: برگزاری اردوی راهیان پیشرفت، راهیان نور، کرسی آزاداندیشی در مدارس و زنگ گفت‌وگو توسط دهه هشتادی‌ها در مدارس از جمله اقدامات انجام شده در راستای مقابله با جنگ ترکیبی دشمن است.

باستان با تاکید بر ضرورت تداوم راه شهدا گفت: به دشمنان نظام جمهوری اسلامی اعلام می‌کنیم این دانش آموزان تصویری از دهه هشتادی‌های انقلاب هستند که می‌خواهند راه شهدا را در یادمان شهدای فتح‌المبین ادامه دهند؛ امیدواریم مسئولان ما در منطقه کمک کنند تا خدمات به نحو احسن ارائه شود.

وی از مسئولان سپاه حضرت، ولی عصر (عج) و آموزش و پرورش خوزستان و دیگر مسؤولان منطقه بابت زحماتی که برای این قرارگاه کشیدند، قدردانی کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1088737

مهمترین اخبار ایران و جهان: