نیوز سیتی!
04 اسفند 1401 - 12:09

فارس‌من| کافه‌هایی که در پیاده‌روهای بوشهر سد معبر کردند برخورد قانونی می شوند

شهردار بوشهر با تاکید بر برخورد قانونی با عاملان سد معبر در بوشهر گفت: طبق قانون و ضوابط قانونی با این موضوع عمل خواهیم کرد و با هرکسی که سد معبری انجام دهد و باعث رنجش شهروندان شود به‌طور قانونی برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، یکی از عوامل زیبایی شهر مبلمان شهری است که در همه‌ جاهای دنیا شهرداری‌ها برای زیباسازی و حتی برای سهولت استفاده شهروندان دقت نظری روی ایجاد، حفظ و نگهداری آن دارند.

مخاطبان فارس‌من در جدیدترین مطالبه‌گری خود خواستار برخورد با کافه‌هایی شدند که با صندلی گذاشتن در حریم پیاده‌رو سد معبر می‌کنند.(اینجا)

حسین حیدری شهردار بوشهر در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: هر جا پیاده‌رویی باشد در حریم عمومی می‌باشد و متعلق به مغازه‌ یا کافی‌شاپ‌ها نیست، در نتیجه شهرداری به این کار مجوز نمی‌دهد.

شهردار بوشهر افزود: نباید در پیاد‌ه‌رو عمومی صندلی‌های کافه‌ها چیده شود چرا که حریم پیاده‌رو عمومی است و مردم باید به راحتی در سطح شهر رفت‌و‌آمد داشته باشند و نباید مزاحمتی برای شهروندان ایجاد شود.

وی با اشاره به عملکرد شهرداری‌ها در این حوزه توضیح داد: متاسفانه تا به امروز شهرداری در این مسأله خوب عمل نکرده و در شهر نقاطی هستند که پیاده‌روهای آنان توسط کسب‌و‌کارها گرفته شده است.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: طبق قانون و ضوابط قانونی با این موضوع عمل خواهیم کرد و با هرکسی که سد معبری انجام دهد و باعث رنجش شهروندان شود به‌طور قانونی برخورد می‌کنیم.

شهر بوشهر با توجه به مساحت جغرافیایی کمی که دارد به‌ویژه در روزهای نوروز پذیرای مسافران بسیاری خواهد شد و با این وضعیت کمبود جا و سد معبر کردن‌ها پیش‌بینی مدیریت کردن خوبی نمی‌شود.

امیدواریم شهرداری بوشهر با برنامه‌ریزی مناسب فضای شهر را برای تعطیلات نوروز فراهم کند‌ و دغدغه مخاطبان فارس‌من در این حوزه برطرف شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1052281

مهمترین اخبار ایران و جهان: