نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 16:35

مراقب تخفیف‌های عیدانه باشید

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری گفت: در ایام پایانی سال متاسفانه برخی افراد به دلیل نداشتن سواد رسانه‌ای و بی‌توجهی به هشدارهای پلیس، در دام تخفیفات اغواکننده فروشگاه‌های نامعتبر می‌افتند.

مرتضی عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ایام پایانی سال همواره با افزایش تقاضای مردم برای خرید کالا و دریافت خدمات اینترنتی و به تبع آن کلاهبرداری‌های اینترنتی همراه بوده است.

رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری افزود: متاسفانه برخی افراد به دلیل نداشتن سواد رسانه‌ای و بی‌توجهی به هشدارهای پلیس، در دام تخفیفات اغواکننده فروشگاه‌های نامعتبر می‌افتند.

عسگری با اشاره به هشدارهای مکرر پلیس مبنی بر عدم پرداخت بیعانه برای خریدهای اینترنتی و لزوم بررسی دقیق فروشگاه مورد نظر، بیان کرد: در موارد زیادی، فروشنده پس از دریافت وجوهات شهروندان ارتباط خود را با آنان قطع می‌کند.

وی تاکید کرد: شهروندان از سایت‌های مطمئن و معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند، خرید کنند.

رئیس پلیس فتای استان ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر خانواده‌ها نسبت به کلاهبرداری‌های اینترنتی در روزهای پایانی ماه که حقوق‌ها واریز می‌شود، گفت: کلاهبرداران طی تماسی اعلام می‌کنند که فرد در قرعه‌کشی برنده شده و برای احراز هویت اطلاعات کارت ملی و بانکی را طلب می‌کنند.

عسگری ادامه داد: شهروندان باید همانطور که تصاویر شخصی و خصوصی را در اختیار کسی نمی‌گذارند، اطلاعات کارت‌های خود و کد‌های دریافتی را نیز در اختیار دیگران قرار ندهند.

وی اضافه کرد: کلاهبرداران با استفاده از روش‌های مهندسی اجتماعی، ذهنیت و افکار افراد را در اختیار گرفته و با دریافت اطلاعات مورد نظرشان حساب فرد را خالی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان اظهار داشت: متاسفانه موارد متعدد کلاهبرداری اینترنتی در بستر سایت‌ها و فروشگاه‌های واسط مانند شیپور و دیوار در استان گزارش شده است.

عسگری افزود: فروشندگان نیز باید دقت کافی داشته باشند و قبل از دریافت کامل وجه، کالا را تحویل ندهند.

وی مطرح کرد: میزان جرایم اینترنتی در استان نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته اما میزان کلاهبرداری‌های اینترنتی در ۲ماهه اخیر رشد چشمگیری داشته است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1100537

مهمترین اخبار ایران و جهان: