نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 14:50

ساخت پارکینگ در باغات قصردشت با 3 شرط

استاندار فارس با بیان اینکه شخصا پلاک مورد تقاضا برای ساخت پارکینگ طبقاتی توسط بیمارستان دنا بازدید کردم، گفت مجوز احداث با سه شرط اساسی صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حفظ باغات قصردشت به عنوان اصلی‌ترین فضای سبز کلان‌شهر شیراز وظیفه ای بدیهی برای مسئولان استانی و مدیران شهری است با این وجود بررسی مصوبات کار گروه ماده پنج که پشت درهای بسته برگزار می‌شود و مصوبات آن با فاصله چند ماهه و پس از ابلاغ در تارنمای استانداری قرار می گیرد نشان می‌دهد تقاضای تغییر کاربری مداوم به این شورا وارد میشود و در چندین مورد نیز با موافقت کارگروه را کسب کرده اند.

از جمله این موارد مجوز ساخت پارکینگ طبقاتی توسط بیمارستان دنا در محدوده باغات گروه یک قصردشت است که خرداد ماه سال جاری داده شد و مقدمات ساخت آن توسط بیمارستان در حال انجام است.

استاندار فارس در توضیح ساخت این پارکینگ در خیابان شهید دادفر ( باغات گروه یک قصردشت) به خبرگزاری فارس گفت: این پلاک سالهاست از حالت باغ خارج شده و اصلا مربوط به دوره ما نبوده است. شهرداری و کمیسیون ماده پنج نیز قبلا مجوز ساخت را صادر کرده بود اما یک سری گیر و اشکال داشت که به دوره مسیولیت ما خورد.

ایمانیه گفت: شخصا رفتم از این پلاک بازدید کردم و در نهایت تا سه مصوبه همراه آن قرار داده نشد، اجازه ساخت ندادیم.

وی افزود: اولین شرط این بود که با پولی که به عنوان عوارض داده می شود یک باغ خریداری شود.

دوم باید دارای پشت بام سبز (روف گاردین) باشد و درختکاری انجام شود.

و نهایتا اینکه هیچ خودرویی بعد از این نباید در آن خیابان پارک کند.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1100337

مهمترین اخبار ایران و جهان: