نیوز سیتی!
28 اسفند 1401 - 13:41

تدوین اطلس سرمایه‌گذاری زنجان تا پایان بهار آینده/ تلاش برای جذب 2سرمایه‌گذار چینی

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه کار دولت تسهیل‌گری، گره گشایی و پشتیبانی امور است، گفت: اطلس سرمایه‌گذاری استان منطبق بر اینکه چه داریم و چه می‌خواهیم در دست تهیه است و من از مدیران متولی انتظار دارم تهیه اطلس تا پایان بهار به سرانجام برسد.

گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشار چی استاندار زنجان در شورای اداری استان با تاکید بر اینکه کار دولت تسهیل‌گری، گره گشایی و پشتیبانی امور است، اظهار کرد: اطلس سرمایه‌گذاری استان منطبق بر اینکه چه داریم و چه می‌خواهیم در دست تهیه است و من از مدیران متولی انتظار دارم تهیه اطلس تا پایان بهار به سرانجام برسد.

 استاندار زنجان به بازنگری انجام شده در مرکز سرمایه‌گذاری اشاره و تصریح کرد: مدیریت سرمایه‌گذاری استانداری و اقتصاد دارایی در این مرکز مستقر می‌شوند و انتظار از مدیران برای تکمیلی مرکز هم تا پایان بهار است.

 وی به فراهم شدن زمینه حضور دو سرمایه‌گذار چینی برای سرمایه‌گذاری یورویی کلان حتی به عنوان سرمایه‌گذار در استان اشاره کرد و افزود: مذاکرات اولیه برای تحقق این مهم در راستای تولید لوکوموتیو و واگن برای کشورهای منطقه هم در شرف انجام است.

 افشار چی به مشخص شدن سازمان عامل در منطقه ویژه اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: دبیرخانه مناطق آزاد هم مشخص شده است.

 استاندار زنجان از برنامه‌ریزی برای حوزه آب و احداث و تکمیل سدهایی مانند اشراق، زرین رود، کلوچ و بعثت خبر داد و گفت: توافقنامه استحصال آب از سرچشمه‌های بالادستی برای سد تهم در ردیف آبرسانی بودجه عمومی آورده شده است.

وی اقدامات انجام شده برای آبرسانی به ۵۷ روستاها و همچنین انعقاد قرارداد برای آبرسانی به ۵۷ روستای جدید خبر داد و افزود: در مورد تکمیل شبکه فاضلاب هم اقدامات انجام شده و در حال حاضر سه تصفیه‌خانه در دست تکمیل است و خطوط انتقال آب هم به میزان ۴۰ کیلومتر در دست انجام است. 

افشارچی با بیان اینکه زنجان در احداث مسکن نهضت ملی پیشتاز  است و ۱۷ هزار مسکن در دست احداث دارد، گفت: من انتظار تحویل ۲ هزار واحد مسکن در پایان بهار را دارم  که امیدوارم محقق شود.

استاندار زنجان به اقدامات در دست انجام در حوزه راه اشاره تاکید کرد: برخی از این پروژه‌ها در وضعیت خوبی قرار دارند و برای برخی از پروژه از جمله بیجار و دندی هم نگرانی‌هایی وجود دارد  و از طرف دیگر تامین اعتبار برای روکش محور زنجان به قزوین انجام شده است و پیگیر تامین اعتبار برای محور زنجان تبریز هم هستیم.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف از جمله آب، کشاورزی اقتصاد دیجیتال، جوانی جمعیت و همچنین تلاش برای افزایش بودجه استان افزود: ریل‌گذاری ۳۴ کیلومتر راه آهن در دست انجام است که با حل مشکل در تاکستان تکمیل آن تسریع خواهد شد.

 افشارچی با تاکید بر اینکه به هیچ دستگاه سیمرغ بلورین نمی‌دهد چرا هر چند همه در حال تلاش هستند، ادامه داد: همه در کنار هم کار می‌کنیم و ارزیابی‌ها بر اساس شاخص‌های سنجش انجام خواهد شد.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه باید به برنامه محور حرکت کنیم، افزود: سال گذشته سفرهای بسیاری توسط مسئولان کشوری به استان انجام شد که همه آنها بر اساس برنامه‌ریزی و برای بهره‌مندی از امکانات برای پیشبرد اهداف و استان برنامه‌ریزی و عملیاتی شد.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1100237

مهمترین اخبار ایران و جهان: