نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 08:30

خبر خوب| ماجرای حذف یک نام از پایان‌نامه دکتری/ رزقی در گردنه حیران

اسفند که می‌آید انگار روزها مسابقه گذاشته‌اند برای رفتن و تمام شدن. انگار همه کارها برای رسیدن به بهار است و نوروز، ولی این بار فرق دارد. چرا که آخرین ماه زمستان با شعبان دوست‌داشتنی مصادف شده. ماهی پر از میلاد بهترین‌ها که هر کدامش خوش خبری برای عالمی است و چه چیز بهتر از اینکه ما هم از جای جای کشورمان برایتان خبرهای خوب‌ را با جزئیات بیش‌تر روایت کنیم و شیرینی این روزها در کنار همه سختی‌ها، بیش از پیش به جانتان بنشیند.

گروه خبر خوب: اسفند که می‌آید انگار روزها مسابقه گذاشته‌اند برای رفتن و تمام شدن. انگار همه کارها برای رسیدن به بهار است و نوروز. ولی این اسفند فرق دارد با بقیه‌شان، آخر این آخرین ماه زمستان با شعبان دوست داشتنی مصادف شده. ماهی پر از میلاد بهترین‌ها که هر کدام خوش خبری هستند برای عالمی و چه چیز بهتر از اینکه ما هم از جای جای کشورمان برایتان خبرهای خوب‌ را با جزئیات بیشتر روایت کنیم و شیرینی این روزها در کنار همه سختی‌ها ، بیش از پیش به جانتان بنشیند.

پس بی حرف پیش، این شما و این خبرهای خوب این روزها.

در «طریق المهدی» مهیای میلاد صاحب الزمان(عج)

روزشمار که بگذارید هنوز به نیمه شعبان و میلاد منجی عالم بشریت چند روزی باقی است، تولدی که هر کسی دوست دارد به نوعی جشن بگیرد و در شادی اش بقیه را هم شریک کند. در این میان ستاد مردمی اجتماعات مهدوی، آیینی زیبا و دلچسب را برقرار کرده است، مراسمی جذاب الگو گرفته از پیاده‌روی اربعین.

فکرش را بکنید نه تنها از سراسر ایران، بلکه از پاکستان، افغانستان، عراق، لبنان و سوریه همه می‌آیند از بلوار پیامبر‌اعظم (س) حدفاصل حرم مطهر حضرت‌معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران در  قدمگاه امام زمان (عج) پیاده راه می‌روند. مسیری که به «طریق المهدی» معروف است و امسال دهمین سال بودنش را با حضور مشتاقان ظهور، به نمایش می گذارد. از اول تا آخر این طریق، موکب‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، هنری و رسانه‌ای به زائران خدمت‌رسانی خواهند کرد. ازپذیرایی و ارائه خدمات پزشکی، آرایشگاه، کفاشی تا اسکان موقت، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، پرداختن به موضوع خانواده و جمعیت، پاسخگویی به سوالات و شبهات مهدوی، جهاد تبیین و ... همه برای زائران مهیاست و چه خوب می‌شود که اگر توانستیم به این جماعت پرشور بپیوندیم. باشد که منتظر واقعی باشیم و همین نیمه شعبان پایان انتظارمان.

 

 منتظر واقعی و رزقی در گردنه حیران 

بیایید از قم،  به جاده‌ای کوهستانی در شمال غربی کشور برویم. جاده ای که اردبیل و آستارا را به هم وصل می‌کند. اما این یک جاده‌ی معمولی نیست! در حدود ۳۵ کیلومتری‌اش، قبل از اینکه به شهر نمین اردبیل برسیم، گردنه حیران با پیچ و خم‌های معروفش نمایان می‌شود. حال زمین لغزنده است و برف به سر و روی زمین می‌بارد. وانتی با سرعت از کنار ماشین‌های دیگر رد می‌شود. یکدفعه چپ می‌کند و با شدت و سر و صدا متوقف می شود. 

 از قدیم گفته اند سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند، اما مردمان اینجا سرشان درد می‌کند برای کمک کردن، می‌ایستند، ماشین می‌آوردند برای قد راست کردن وانت چپ شده. به همین قشنگی، به همین سادگی، این‌ها همان ها هستند که  شاید نتوانند در پیاده‌روی طریق المهدی شرکت کنند یا جشنی بزرگ برگزار کنند، عیدی بدهند و عیدی بگیرند، اما دلشان این روزها پر می‌کشد  برای هر چه بیشتر همدل و همراه امام زمان بودن. اگر شما هم جزو همین افرادید، طوری نیست، برای منتظر واقعی بودن فرق نمی‌کند کجایید، کافی است تا می توانید در رفتار، گفتار، کردار و تمام اعمال ریز و درشت خود نظارت و کنترل داشته باشید، مطیع امام خود باشید و نماینده یک مومن منتظر. آن وقت است که رزق کمک به هم نوع، حتی شده در حاشیه جاده گردنه حیران نصیبتان می‌شود.

او که نامش پاک شدنی نیست

«قاسم سلیمانی خانواده من است .او مثل پدر من است ، امکان ندارد اسم او را از پایان نامه‌ام حذف کنم» این ها را «وحید سعادت طلب» دانشجوی ایرانی دانشگاه استکهلم ‎سوئد می‌گوید. همان سوئدی که مهد دموکراسی است و معروف به آزادی بیان، اما حالا که این دانشجو در پایان‌ نامه دکتری خود از شهیدان حاج ‎قاسم سلیمانی و ‎شهید مطهری و شهید آوینی تجلیل کرده، دانشگاه قصد دارد با او برخورد کند.

اول  و آخر حرفشان این است این آدم‌ها که از آنها اسم بردی افراطی‌اند و بی ربط به پایان‌نامه‌ات. پس اسمشان را حذف کن تا شیک و مجلسی یک آدم تحصیل کرده فارغ التحصیل باشی و با یک آینده درخشان و پر از موفقیت.

ولی آقای «وحید سعادت طلب» تمام قد ایستاده به دفاع و می‌گوید این شهدا بشریت را از نیروهای شیطانی در خاورمیانه نجات داده‌اند و بی ربط به موضوع پایان نامه من نیستند، چراکه از پرتوی امنیت آنها  راحت توانسته ام تحقیق کنم و در راه علم قدمی به جلو بردارم.

به قول قدیمی‌ها نانت گرم و آبت سرد باشد تا همیشه، که دنیایی را به تحصیل کرده‌های باشعور و فهیم امیدوار کردی.

ماجرای ساختمان 153 

بیایید از ینگه دنیا به تهران و خیابان بهار برویم. آنجا که از صبح شنبه آتش به جان ساختمان ۱۵۳ افتاد و نگرانی تکرار ماجرای پلاسکو هم به جان خیلی از آدم ها. ساختمان‌های اطراف خالی شدند و خیابان بهار را مسدود کردند.

رضا دارابی، رئیس ایستگاه ۱۲۰ آتش‌نشانی تهران هم آمده بود که در کنار آتش‌نشان‌های دیگر به جنگ آتش برود، اما به گودال آسانسور سقوط کرد و جان به جان آفرین تسلیم. او تا آخرین لحظه عمرش برای نجات آدم ها تلاش کرد و مزدش را هم با شهادت گرفت، خبر خوش برای چون اویی و خبری دردناک برای چون مایی . زمان به کندی هرچه تمام تر گذشت و بالاخره آتش نشان ها این قهرمانان ساکت و بی ادعا بعد از  10 ساعت تلاش توانستند آتش را مهار شد تا پلاسکوی دومی پیش نیاید. کامتان تلخ شد؟ طوری نیست، همه می‌دانیم خوشی و ناخوشی عالم در هم تنیده شده و خوشبخت کسی است که از دل سیاهی و تلخی به نور و شیرینی برسد، مثل آتش‌نشان ها در خیابان بهار که آخرین شعله آتش که فروکش کرد لبخند زدند و نفس تازه کردند تا ماجرای بعدی و نجات بعدی و ما در این وانفسای خبرها، همچنان چشم انتتظار منجی عالم بشریت در جاده بی انتهای هستی‌ایم و چشم امیدمان به نیمه شعبان در راه.

خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوب‌تان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توییتر و واتس‌اپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید. منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

 
منبع: فارس
شناسه خبر: 1060081

مهمترین اخبار ایران و جهان: