نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 10:49

دادستان قزوین مانع خلق بدعت و هنجارشکنی در آرامستان‌های قزوین شود

قزوین- نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: نیاز است دادستان قزوین با ورود جدی، جلوی بدعت‌های غلط و هنجار شکنانه در مراسمات آرامستان‌های قزوین را بگیرد.

محسن حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امروز متأسفانه شاهد برگزاری مراسم ترحیم همراه هنجارشکنی و مداحی‌های خارج از عرف در آرامستان‌های قزوین هستیم.

وی با بیان اینکه برخی‌ها پا را فراتر برده و حتی شاهد پخش آهنگ خواننده زن بوده‌ایم، افزود: نیاز است با ورود جدی مدعی العموم و شهرداری قزوین اجازه ندهیم بیشتر از این آموزه‌های دینی به سخره گرفته شود.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: اجاره غرفه‌های آرامستان به بهانه کسب درآمد نباید ابزاری برای ایجاد رفتارهای ناپسند و ایجاد بدعت باشد، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم این اتفاقات در آرامستان که باید سرای عبرت ما باشد تکرار شود.

وی تاکید کرد: این گونه اتفاقات در آرامستان محصول نوآوری غلط است و متأسفانه آرامستانی که باید بهترین سرای عبرت آموزی برای مردم باشد، تبدیل به سرای غفلت زایی شده است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تصریح کرد: همراهی دستگاه قضا و رفتار قاطعانه و با برنامه سازمان آرامستان‌های شهرداری قزوین می‌تواند مانع نهادینه شدن این ناهنجاری‌ها شود در غیر این صورت هر روز شاهد اتفاقات بدتری خواهیم بود.

وی در پایان یادآور شد: نباید هنجار شکنی ها و مداحی‌های غیر متعارف در مراسمات تدفین در آرامستان های شهرداری قزوین تبدیل به یک بدعت ماندگار و غلط شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1060481

مهمترین اخبار ایران و جهان: