نیوز سیتی!
08 اسفند 1401 - 00:26

وضعیت زیرساخت های حمل و نقل کردستان مناسب نیست

سنندج- معاون عمرانی استانداری کردستان گفت: متأسفانه یک کیلومتر آزاد راه در استان کردستان وجود ندارد و بزرگراه های استان هیچ گونه کیفتی ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث حبیبی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد تصادفات استان کردستان که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار داشت: حوزه راه و حمل و نقل جزو پارامترهایی بوده که در یک سال اخیر به شدت مورد توجه استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تلاش برای حل مشکلات راه در دولت سیزدهم بسیار است، افزود: حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به کردستان بوده که از این مقدار ۶ هزار میلیارد تومان مربوط به حوزه راه و حمل و نقل است.

وی خاطرنشان کرد: از حدود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بیش از هزار میلیارد تومان به حوزه راه و حمل و نقل بوده است.

معاون عمرانی استانداری کردستان بیان کرد: پروژه‌های بزرگی مانند پروژه گاران، کریدور شمال به جنوب، فرودگاه سقز و راه آهن سقز از جمله بزرگترین پروژه‌های عمرانی استان بوده و ۵۰ درصد اعتبارات ما در حوزه راه است.

حبیبی اذعان کرد: متأسفانه یک کیلومتر آزاد راه در استان کردستان وجود ندارد، بزرگ راه‌های استان هیچ گونه کیفتی ندارد، ۸۱ درصد راه‌های استان کردستان اصلی و فرعی است، اتصالات شمالی، جنوبی، غربی و شرقی استان ناقص است.

معاون عمرانی استانداری کردستان بیان کرد: کریدور شمال به جنوب با ۳۲۰ کیلومتر در استان کردستان از سال ۸۲ شروع و تاکنون پیشرفت فیزیکی حدود ۴۸ درصد و آمار کلی ۵۵ درصد را دارد.

حبیبی افزود: این در حالی است که این کریدور در استان‌های کرمانشاه ۸۵ درصد، آذربایجان غربی ۸۰ درصد و لرستان ۸۰ درصد را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در استان کردستان به دلایل توپوگرافی جغرافیایی، کم کاری مدیران، بی عدالتی در تخصیص‌ها در خصوص این کریدور بسیار کمتر کار اجرا شده است.

حبیبی بیان کرد: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه ملی در سال ۱۴۰۱ برای کل کریدرو پیشنهاد شده و تخصیص ۱۹۳ میلیارد تومان تا دو هفته گذشته و ۲۵ میلیارد تومان در چند روز گذشته است.

معاون عمرانی استاندار کردستان افزود: از شیوه‌های مختلف حرکتی اعم از دریایی، ریلی، هوایی، جاده‌ای متأسفانه در استان کردستان یک حمل و نقل جاده‌ای و یک حمل و نقل هوایی ناقص وجود دارد.

وی اظهار داشت: تلاش استان بر این است با تکمیل فرودگاه سقز، رفع مشکلات فرودگاه سنندج و تکمیل راه آهن بتواند این شیوه‌های حمل و نقل رابه ۳ مورد ارتقا دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1059981

مهمترین اخبار ایران و جهان: