نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 13:37

گفتگوی مهر با خبرنگار قطری/ به انتخاب «کی‌روش» خوشبین هستیم

روزنامه نگار قطری با تاکید بر اینکه حفظ عنوان قهرمانی آسیا و صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ دو هدف بزرگ قطر با کارلوس کی‌روش است، گفت: می‌دانیم سبک کی‌روش دفاعی است و به این مربی خوشبین هستیم.

‌به گزارش خبرنگار مهر، کارلوس کی روش پس از حذف با تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲، پس از چند ماه کم خبری سرانجام به صورت رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال قطر معرفی شد. رسانه‌های قطری و پرتغالی از مدتها پیش خبر داده بودند که کی روش در زمان برگزاری جام جهانی، با مسئولان فدراسیون فوتبال قطر به توافق رسیده و هدایت این تیم را در جام ملت‌های ۲۰۲۳ (که اوایل سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود) بر عهده خواهد داشت.

قرارداد کی روش با هدف صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ و تا همین سال امضا شده است و قطری‌ها امید دارند با این مربی پرتغالی که سابقه دو صعود متوالی با تیم ملی ایران به جام‌های جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ را دارد و همینطور تجربه حضور او روی نیمکت ایران در جام جهانی ۲۰۲۲، به جام جهانی ۲۰۲۶ برسند.

«عبد الناصر البار» روزنامه نگار قطری که هفته گذشته گزارش مفصلی را درباره حضور کی روش در تیم ملی قطر و جوانب مختلف آن در روزنامه «الشرق» منتشر کرده بود، در گفتگو با خبرنگار مهر تاکید کرد که قطری‌ها نسبت به حضور سرمربی سابق تیم ملی ایران باوجود آگاهی از سبک دفاعی او، «خوشبین» هستند.

عبدالناصر همچنین به پیام جنجالی محمدحسین کنعانی زادگان مدافع ایران پس از جدایی کی روش درباره این مربی پرتغالی واکنش نشان داد و به مشکل خوردن کی روش با فدراسیون قطر را غیر ممکن دانست.

مشروح گفتگوی عبدالناصر در ادامه می‌آید:

گفتگوی مهر با خبرنگار قطری/ به انتخاب «کی‌روش» خوشبین هستیم
کی روش هنگام امضای قرارداد با قطر

* خبرگزاری مهر - به صورت کلی و با شناختی که از کارلوس کی روش دارید، آیا رسانه‌های قطر و هواداران «عنابی» به انتخاب کی روش خوشبین هستند؟

- عبدالناصر البار: بله، خوشبینی زیادی در بین هواداران قطر پس از اعلام نام سرمربی این تیم وجود دارد، زیرا کی روش یک مربی و نام بزرگ است و تجربه طولانی در فوتبال آسیا دارد و می‌تواند به تیم قطری چیزهای زیادی اضافه کند.

* این سئوال از آنجا مطرح می‌شود که خیلی‌ها می‌گویند سبک دفاعی کی روش در قطر جواب نمی‌دهد. به نظر شما آیا کی روش می‌تواند کارش را در قطر تمام کند و پیش از آنکه اخراج بشود و یا تصمیم به جدایی بگیرد، تا سال ۲۰۲۶ در این کشور بماند؟

- فدراسیون قطر یا هواداران قطری به خوبی می‌دانند که سبک بازی این مربی در درجه اول دفاعی است اما شاید برای تیم قطر که هم خط حمله و هم خط میانی خوبی دارد، با تقویت خط دفاعی تیمی یکپارچه‌تری باشد. بنابراین من انتظار دارم کی روش تا سال ۲۰۲۶ بماند زیرا اولین هدف و بزرگترین جاه طلبی فدراسیون فوتبال قطر با کی روش حفظ قهرمانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ و راهیابی به جام جهانی ۲۰۲۶ است.

* فکر می‌کنید بزرگترین چالش سرمربی پرتغالی در قطر چه خواهد بود؟ احتمالاً می‌دانید که کی روش بسیار سخت گیر است و همیشه با فدراسیون‌هایی که با آنها کار کرده مشکل داشته است. این اتفاق در مصر، کلمبیا و ایران رخ داده است. به نظر شما فدراسیون قطر می‌تواند کی روش را مدیریت کند؟

- برعکس، اینجا به تصمیمات مربی احترام گذاشته می‌شود و به او اختیارات کامل برای مدیریت تیم ملی و انتخاب‌هایش داده می‌شود؛ همانطور که قبل از کی روش این شرایط برای فلیکس سانچز مربی اسپانیایی بود؛ به خصوص اگر نتایج خوبی کسب کند.

* به نظر می‌رسد تیم ملی قطر نیاز به پوست اندازی دارد. بحث‌هایی از اختلاف بعضی از بازیکنان با هواداران بعد از جام جهانی مطرح شد. فکر می‌کنید چند بازیکن جدید باید از سوی کی روش دعوت شوند؟

- پیش بینی می‌شود مانند هر مربی جدیدی در تیم ملی تغییراتی ایجاد و از نام‌های جدید استفاده شود. مسلم است که کی روش سعی خواهد کرد تا در کنار دعوت از بازیکنان جوان، تعدادی از بازیکنان اصلی را حفظ کند.

* به نظر شما به عنوان یک روزنامه نگار قطری، کاری که کی روش در ایران انجام داد موفقیت آمیز تلقی می‌شود؟ ابتدا یک دوره هشت ساله با دو صعود به جام جهانی و سپس یک حضور نه چندان امیدوارکننده در جام جهانی قطر.

- بله، کاری که کی‌روش با ایران انجام داد موفقیت‌آمیز بود. هدایت تیم ملی ایران در جام‌جهانی و همچنین باشگاه‌ها و تیم‌های بزرگ و قدیمی که کی روش قبلاً انجام داده بود، کار آسانی نیست. کی‌روش همچنان معادله سختی در دنیای فوتبال و تمرین است و نام بزرگی محسوب می‌شود.

* آیا دستیاران کی روش در قطر همان مربیانی هستند که در ایران کار می‌کردند؟

- این موضوع از سوی فدراسیون قطر اعلام نشده است، اما انتظار می‌رود همان کادر فنی در کنار او باشد.

* محمدحسین کنعانی زادگان مدافع تیم ملی ایران که در باشگاه الاهلی قطر بازی می‌کند، بعد از جدایی کی روش از ایران او را به «خیانت» متهم کرد. در مورد این بازیکن که احتمالاً با کی روش در لیگ ستارگان قطر هم روبرو خواهد شد، چه نظری دارید؟

- در این مورد حرفی ندارم اما نظر این بازیکن متعجم کرد چرا که اصلاً درست نبود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1033137

مهمترین اخبار ایران و جهان: