نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 11:26

نکات مهم در زمینه خرید مکمل بدنسازی و آشنایی با ضروری ترین مکمل ها در عضله سازی

خرید مکمل های بدنسازی به دلیل تقلبات رایج در این زمینه، حفظ سلامت ورزشکاران و رسیدن به نتایج مطلوب از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر ورزشکار آماتور هستید حتما از نقش مهم و کلیدی مکمل های بدنسازی در عضله سازی آگاهی دارید و می‌دانید پیدا کردن مکمل بدنسازی مناسب که به اصل بودن آن نیز اطمینان داشته باشید کار آسانی نیست و از طرفی شما نمی‌توانید انواع و اقسام مکمل را امتحان نمایید تا به نتیجه دلخواه دست یابید. در انتهای این مطلب ما به بررسی یکی از فروشگاه های اینترنتی شناخته شده در زمینه عرضه و واردات مکمل های بدنسازی از برندهای مطرح دنیا می‌پردازیم. از مزایای خرید مکمل بدنسازی در این فروشگاه اینترنتی معتبر می‌توان به قیمت مناسب مکمل های بدنسازی به دلیل عرضه مستقیم و بدون واسطه مکمل در مقابل سایر برندهای شناخته شده اشاره کرد.

راهنمای خرید مکمل های بدنسازی

امروزه اکثر بدنسازان برای عضله سازی، چربی سوزی و افزایش وزن به مصرف مکمل های بدنسازی روی می‌آورند. اگر به تازگی می‌خواهید استفاده از مکمل های بدنسازی را شروع کنید، ممکن است انتخاب مکمل به دلیل وجود برندهای مختلفی که در این زمینه فعالیت می‌کنند موجب سردرگمی شما شود. با تحقیقات گسترده در این زمینه می‌توان دریافت که تنها تفاوت این مکمل ها با برندهای شناخته شده در دنیا که قیمت گزافی دارند؛ انواع اسانس، طعم دهنده ها و نوع بسته بندی آنهاست و مواد اولیه تمامی این مکمل ها از شرکت های مادر تامین می‌گردد.

در ادامه این مطلب ما به شما کمک می‌کنیم تا اطلاعات لازم در زمینه خرید مکمل بدنسازی را به دست آورید و روز به روز به اهداف بدنسازی خود نزدیک تر شوید.

از اهمیت استفاده مکمل بدنسازی در افراد مبتدی می‌توان به کاهش ضعف و خستگی عضلات، تامین انرژی روزانه افراد و تسریع در روند عضله سازی اشاره کرد. اگر بدنساز هستید و سال هاست این رشته ورزشی را دنبال می‌کنید حتما با مشورت مربی و متخصص تغذیه مکمل موردنظر و دوز مصرفی مشورت نمایید تا بهترین مکمل را انتخاب نمایید. انتخاب اشتباه مکمل بدنسازی علاوه بر آن که هزینه های زیادی را بر جای می‌گذارد آسیب های جدی را نیز برای ورزشکاران به دنبال خواهد داشت.

تاثیرات مکمل گلوتامین رویسا در جلوگیری از تحلیل عضلانی

گلوتامین یکی از اسیدآمینه های ضروری برای ورزشکاران است. اکثر بدنسازان از مکمل گلوتامین به عنوان یک مکمل غذایی برای رشد عضلات و ترمیم بافت های عضلانی استفاده می‌کنند و با افزودن مکمل گلوتامین به نوشیدنی های خود آمینواسیدهای مورد نیاز را دریافت می‌نمایند. این آمینواسید در بافت های عضلانی بدن شکل می‌گیرد. در شرایط عادی نیازی به دریافت این مکمل از طریق مصرف مکمل های بدنسازی نیست. اما در شرایط خاصی نیاز به استفاده از گلوتامین برای افراد ایجاب می‌شود. برای مثال گلوتامین کمک شایانی به ورزشکارانی که فعالیت های ورزشی شدید انجام می‌دهد می‌نماید. با توجه به نقشی که گلوتامین در سیستم ایمنی بدن ایفا می‌کند، این مکمل می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی در بدنسازان کمک نماید. مکمل گلوتامین به بازسازی بافت های آسیب دیده نیز کمک می‌کند و موجب ترمیم عضلات پس از تمرینات ورزشی می‌گردد. در نتیجه گلوتامین برای بازسازی بافت های آسیب دیده و تحت فشار ضروری است. این مکمل بدنسازی یکی از مکمل های مناسب در افزایش قدرت عضلات و عضله سازی بدون چربی است.

کراتین بهترین مکمل برای افزایش انرژی و افزایش حجم

کراتین یکی از منابع طبیعی تامین انرژی برای انقباض عضلات است. ورزشکاران حرفه ای و آماتور در تمامی سطوح فعالیت برای بهبود ریکاوری و افزایش قدرت عضلات از مکمل کراتین استفاده می‌کنند. یکی از متداول ترین انواع کراتین، کراتین مونوهیدرات است. کراتین مونوهیدرات عملکرد عضلات و ماهیچه ها را در طول تمرینات قدرتی و مقاومتی افزایش می‌دهد. کراتین حاوی آمینواسیدهای بتاآلانین و کراتین تری مالات است که به عملکرد فیزیکی بدنسازان، تولید انرژی برای سلول ها و افزایش قدرت عضلات در زمان انجام ورزش های سنگین و فعالیت های قدرتی کمک می‌کند.

برای اطلاع از زمان مصرف کراتین و گلوتامین کافی است که به فروشگاه اینترنتی رویسا مراجعه نمایید و در قسمت توضیحات زیر هر محصول از اطلاعات کامل محصولات مطلع شوید و برای مشاوره با کارشناسان رویسا در ارتباط باشید.  

فواید پروتئین وی بر عضله سازی

پودر آب پنیر بدنسازی یا پادشاه پروتئین ها یکی از پر مصرف ترین مکمل های بدنسازی در کل دنیاست. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که پروتئین وی چه تاثیری در بدنسازی دارد. پروتئین وی پروتئین زود هضم است و جذب بالایی دارد. از طرفی این مکمل در دوره کات و عضله سازی اهمیت بالایی در بین بدنسازان دارد. مقدار پروتئین مصرفی و مورد نیاز افراد مختلف با توجه به سن، وزن، فعالیت بدنی و جنسیت هر شخصی متفاوت است و بهتر است قبل از مصرف با یک متخصص مشورت نمایید. 

یک الی دو اسکوپ شامل 30 الی 50 گرم پروتئین وی در زمان بعد از تمرینات برای ورزشکاران توصیه می‌شود و برای مصرف کافی است این میزان را با آب، آب میوه یا شیر مخلوط و میل نمایید. مصرف پروتئین وی پس از پایان تمرینات از تحلیل و ضعف عضلانی در ورزشکاران جلوگیری می‌کند و موجب افزایش حجم عضلات در ورزشکاران می‌گردد. پروتئین وی دارای آمینو اسیدهای ضروری و ترکیبات مفید است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که در طول انجام تمرینات قدرتی از مکمل پروتئین وی استفاده می‌کنند افزایش بافت های عضلانی بیشتری را تجربه خواهند کرد.

بهترین مکمل های بدنسازی برای عضله سازی چه مکمل هایی است؟

مکمل پروتئین وی، کراتین و آمینواسید شاخه دار BCAA جز پر طرفدارترین مکمل ها برای عضله سازی است. این مکمل ها حجم زیادی از آمینواسیدها و سایر مواد مغذی را به عضلات و ماهیچه ها می‌رساند و در نتیجه به رشد و ترمیم بافت های عضلانی کمک می‌کند.

بهترین مکمل ها برای حجم خشک چه مکمل هایی هستند؟

اصطلاح حجم خشک به بدن کات شده بدنسازان اطلاق می‌شود. در حجم خشک باید چربی در بدن به حداقل برسد. مکمل پودر آب پنیر ایزوله و BCAA یکی از بهترین مکمل های بدنسازی برای سیکس پک یا حجم خشک می‌باشد. یکی از نکات مهم و حائز اهمیت در انتخاب مکمل بدنسازی خرید مکمل های بدنسازی از فروشگاه های معتبر است تا بدن شما با عوارض و مشکلات جدی رو به رو نشود.

یکی از نکات مهمی که در زمان استفاده از مکمل های بدنسازی به آن توجه نمایید زمان دقیق و دوز مصرفی مناسب است. یک بدنساز باید از زمان دقیق مصرف مکمل ها آگاهی داشته باشد تا در کنار تغذیه مناسب و اصولی به افزایش عملکرد عضلانی دست یابد.

نقد و بررسی فروشگاه اینترنتی برای خرید مکمل بدنسازی

بعضی از فروشگاه های اینترنتی فعال همچون فروشگاه اینترنتی رویسا در کنار عرضه محصولات از جمله محصولات بدنسازی، اطلاعات کاملی در مورد نحوه و زمان مصرف مکمل های بدنسازی ارائه می‌دهد و همچنین دارای مجله ای به نام مجله زندگی رویسا می‌باشد که شما می‌توانید اطلاعات محصول و انواع دستورالعمل های رژیمی و متنوع را مشاهده نمایید.

فروشگاه اینترنتی رویسا یکی از فروشگاه های اینترنتی معتبر در حوزه محصولات بدنسازی است. شما می‌توانید پس از مشورت با مربی و پزشک تغذیه، مکمل بدنسازی مورد نظر را از فروشگاه اینترنتی رویسا جست و جو نموده و اطلاعات زیر محصول را مشاهده نمایید تا در زمان خرید محصولات آگاهی کاملی به دست آورید. همچنین می‌توانید از زمان انتخاب محصول تا خرید کالا با مشاوران آنلاین و لحظه ای رویسا در ارتباط باشید.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1078781

مهمترین اخبار ایران و جهان: