نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 18:46

جشن‌های نیمه شعبان با نگاه مردمی برگزار می‌شود

قزوین- سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین گفت: جشن‌های نیمه شعبان با نگاه مردمی و تحت عنوان ستاد مردمی نیمه شعبان برپا می‌شود.

علی ابوالقاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن نیمه ماه مبارک شعبان برنامه‌های سازمان تبلیغات در قالب تشکل مردمی نیمه شعبان و با استفاده از ظرفیت محلات و مساجد برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: مراسم احیای شب نیمه شعبان که از سال‌های گذشته کلید خورده بود امسال نیز در مساجد متعدد استان قزوین برگزار می‌شود که البته تعداد این مساجد سال به سال افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مراسم نیمه شعبان در آستان مقدس امامزاده حسین ساعت ۲۳، مسجد صاحب زمان مهدیه ساعت ۲۴، تپه نورالشهدا ساعت ۲۳، آستان مقدس آمنه خاتون ساعت ۲۴، مصلی میدان سید حسن نصرالله ۲۳ و ۳۰ دقیقه، مسجد امام جواد ملاصدرا ۲۳ و ۳۰ دقیقه، مسجد امام حسن خیابان کوثر ۲۳، مسجد موسی بن عقیل یک بامداد، مسجد زینبیه یک بامداد و مسجد جوادالائمه راه‌آهن ساعت ۲۴ برگزار می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: ستاد مردمی نیمه شعبان جهت بکارگیری نیروهای مردمی و استفاده از ظرفیت گروه‌های مردمی تشکیل شده است و با توجه به اینکه احیای نیمه شعبان و ترویج فرهنگ این امر بسیار حائز اهمیت است اغلب مساجد تصمیم به برگزاری این مراسم گرفتند.

وی با بیان اینکه در مسجد صاحب زمان اقبالیه علاوه بر احیای نیمه شعبان جشن خیابانی نیز برگزار می‌شود گفت: در سال جاری تصمیم بر آن شد که جشن‌ها از مساجد خارج شده و در قالب ایستگاه‌های شادی برگزار شود که در این راستا از ظرفیت مردم، جوانان، نونهالان به ویژه نوجوانان دختر استفاده شده است.

ابوالقاسمی با بیان اینکه ۲۰ ایستگاه شادی در قزوین برپا می‌شود بیان کرد: ایستگاه‌های شادی در خیابان‌های ملک آباد، ۲ ایستگاه در خیابان شهدا، دادگستری، ملاصدرا، سعدی، عبیدزاکان، مینودر، غیاث آباد، راه آهن، دانشگاه، شهرک عارف، پونک، کوثر، خیابان فلسطین، شهرک مهدیه، خیابان تهران قدیم، خیام و ۲ ایستگاه در منطقه مینودر برپا خواهند شد.

این مسئول با بیان اینکه در ایستگاه‌های شادی علاوه بر اجرای مراسم شاد پذیرایی نیز انجام می‌شود عنوان کرد: در روز نیمه شعبان مواکب و غرفه‌های پذیرایی با دربرداشتن برنامه‌های متنوع از ساعت ۱۴ الی ۱۹ از خیابان ولیعصر تا سبزه‌میدان پذیرایی شهروندان خواهند بود.
وی افزود: ایستگاه صلواتی اطعام مهدوی توسط هیئت انصارالمهدی و شبکه امامت آباد یک روز پیش از نیمه شعبان از بعدازظهر تا روز نیمه شعبان با ارائه برنامه‌های شاد و پذیرایی و همچنین اهدای اطعام مهدوی در قالب ۱۰۰۰۰ ساندویچ فلافل پذیرای مردم خواهد بود.

این مسئول در پایان گفت: در این بین نقش سازمان تبلیغات نقش راهبردی بوده و تمامی فعالیت‌ها توسط کانون‌ها تشکل‌های مردمی مساجد و هیئات بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1079781

مهمترین اخبار ایران و جهان: