نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 18:40

میزان و قیمت میوه شب عید هنوز مشخص نیست

اردبیل- معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی استان اردبیل گفت: هنوز میزان و قیمت مصوب برای عرضه میوه شب عید در استان اردبیل مشخص نیست و این امر در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

علی حشمتی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: کمیته راهبری در روزهای آینده قیمت و میزان عرضه میوه شب عید را اعلام خواهد کرد و ما نیز از طریق رسانه‌ها در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: به اندازه کافی میوه شب عید اعم از سیب و پرتقال خریداری و در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود که در هفته آینده تکلیف میزان توزیع در شهرهای مختلف و قیمت آن مشخص خواهد شد.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی استان اردبیل گفت: مسئولان کشوری به استان‌ها اختیار دادند تا میزان و قیمت عرضه میوه شب عید را تعیین کنند که کمیته راهبری در این زمینه در اوایل هفته آینده تصمیم‌گیری کرده و نظر نهایی را اعلام خواهد کرد.

حشمتی افزود: سیب مورد نیاز از باغات مشگین‌شهر و پرتقال نیز از قائم‌شهر در شمال کشور خریداری و در استان ذخیره‌سازی شده که قرار است به نرخ ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت عرضه در بازار در قالب غرفه‌های برپا شده، میوه شب عید در اردبیل توزیع شود.

معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی استان اردبیل نظارت دستگاه‌های مختلف را بر عرضه این محصولات یادآور شد و خاطرنشان کرد: بازدیدهای مکرری را مسئولان امر به ویژه دستگاه‌های نظارتی از سردخانه‌های نگهداری میوه شب عید داشتند که وضعیت را مطلوب ارزیابی کرده و قطعاً شرایط مناسبی را در عرضه میوه شب عید در سطح استان شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که ۱۰ روز به ایام پایانی سال باقی مانده، مسئولان امر هنوز از بیان میزان و قیمت عرضه میوه شب عید خودداری می‌کنند که مردم دلایل آن را به خوبی نمی‌فهمند در حالی که نوعی سردرگمی را در عرضه این محصولات در استان اردبیل شاهد هستیم.

بهتر است مسئولین به جای طرح معادله چند مجهولی به صورت شفاف از میزان، کیفیت و قیمت عرضه میوه شب عید سخن به میان آوردند تا دغدغه‌ها و نگرانی‌های مردم در این زمینه برطرف شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083737

مهمترین اخبار ایران و جهان: