نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 23:20

نهضت جهاد تبیین در محلات راه‌اندازی شود

اردبیل- پیشکسوت دوران دفاع مقدس با تاکید بر نهادینه کردن دستاوردهای انقلاب در ذهن جوانان گفت: نهضت جهاد تبیین باید در محلات راه اندازی شود تا همگان عظمت کار شهدا و انقلابیون را درک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ذکی الله خوشبخت عصر سه‌شنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره «ره‌آورد سرزمین نور» با تاکید بر نهادینه کردن دستاوردهای انقلاب در ذهن جوانان اظهار کرد: نهضت جهاد تبیین باید در محلات راه اندازی شود تا همگان عظمت کار شهدا و انقلابیون را درک کنند.

وی با بیان اینکه حوادث اخیر کشور در واقع نتیجه غفلت ما از عدم انتقال معارف و روشنگری در جوانان بود، گفت: جوانان ما مانند جوانان دوران دفاع مقدس هستند و در موقع لزوم با صف آرایی برابر دشمنان اجازه تعدی به کشور را نخواهند داد.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس گفت: رسانه مهمترین ابزار دشمنان در این نبرد حساس و سرنوشت‌ساز است و به همین خاطر افسران جنگ نرم رسالت سنگین و خطیری در این عرصه بر عهده دارند چراکه بستر جنگ فعلی دست دشمنان است و این ما هستیم که باید با ابتکار عمل خود میدان‌داری کرده و با عمل به موقع توطئه‌های استکبار را خنثی کنیم.

خوشبخت از راهیان نور و پیاده روی اربعین حسینی به عنوان بزرگترین عملیات فرهنگی در کشور نام برد و گفت: کسانی که توفیق حضور در راهیان نور را کسب می‌کنند باید بدانند که رسالت زینبی بر عهده آنها گذاشته شده و بعد از معرفت افزایی در محضر شهدا و بازگشت در جامعه به تبیین و روشنگری بپردازند تا فردای قیامت شرمنده شهدا نشوند.

وی با بیان اینکه مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس مملو از معارف ارزشمندی است که نیازمند اکتشاف است، گفت: راویان راهیان نور نقش به‌سزایی در کشف و استخراج معارف و گنجینه‌ها توسط زائرین دارند چراکه آنها می‌توانند با روایت دقیق حوادث ماندگار آن دوران، جویندگان معرفت را به سمت کشف گنجینه‌های نهفته در آن فضای معنوی بکشانند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: جریان معجزه‌وار شهدا هنوز هم بعد از سی و چند سال از دوران دفاع مقدس در تداوم است و شهدای گمنام در موقعیت‌های مختلف کشور تفحص و در جامعه جریان سازی می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1026381

مهمترین اخبار ایران و جهان: