نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 21:12

سوءمدیریت دلیل اصلی پرداخت نشدن به موقع حقوق فرهنگیان است

شوش - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، حفظ کرامت و جایگاه معلم را در جامعه لازم و ضروری دانست و گفت: دلیل پرداخت نشدن به موقع حقوق فرهنگیان کشور، سوءمدیریت در وزارت آموزش و پرورش است.

محمد کعب عمیر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بی مدیریتی در وزارت آموزش و پرورش باعث شده تا تأخیری در پرداخت حقوق فرهنگیان ایجاد شود و همین امر موجب نارضایتی معلمان شد.

وی گفت: کرامت و جایگاه معلم در جامعه باید حفظ شود، زیرا معلم زمینه ساز شکوفایی و اعتلای کشور است. همه باید به دنبال عدالت باشیم و این اصل باید در مورد معلمان و مطالبات آنان نیز لحاظ شود.

نماینده مردم شوش و کرخه در مجلس افزود: رسالت معلمی در جامعه سنگین است چرا که مهمترین اصل در راستای توسعه جامعه که همان تربیت نسل جوان و آینده ساز است از سوی این قشر انجام می‌شود و به همین دلیل باید همواره شأن و جایگاه معلم در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در همه عرصه‌ها مشهود و تأثیر گذار است به‌طوری که بخش عظیمی از پیشرفت و ترقی ایران مرهون تلاش معلمان و اساتید است؛ بنابراین از وزارت آموزش و پرورش انتظار می‌رود نسبت به رفع مشکلات جامعه فرهنگیان و مطالبات آنها تلاش جدی‌تری داشته باشد.

کعب عمیر بیان کرد: دولت نباید اجازه بدهد برخی با رفتارها، تصمیمات نادرست و سوءمدیریت، سرمایه اجتماعی دولت در جامعه را کاهش داده و باعث از بین بردن آرامش در جامعه شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1102281

مهمترین اخبار ایران و جهان: