نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 19:57

لغو 200 پرواز در فرودگاه برلین ؛ سرگردانی 27 هزار مسافر

به دنبال اعتصاب در برخی فرودگاه‌های آلمان، «فرودگاه برلین» 200 پرواز را لغو کرد و هزاران مسافر سرگردان شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اعتصاب در برخی فرودگاه‌های آلمان، «فرودگاه برلین» روز دوشنبه مجبور شد تا ۲۰۰ پرواز را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری «یونایتدپرس» لغو این پروازها حدود ۲۷۰۰۰ مسافر را سرگردان کرد. همه پروازها به فرودگاه‌های «نیوآرک لیبرتی» در نیوجرسی، «گاتویک» در لندن، «چانگی» در سنگاپور و فرودگاه استانبول لغو شدند.

در بیانیه فرودگاه برلین آمده است: «به دلیل اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل امنیتی  امروز هیچ پروازی در فرودگاه براندنبورگ برلین انجام نخواهد شد. پروازهای ورودی نیز ممکن است تحت تاثیر قرار گیرند.»

 

این گزارش حاکیست، این دور از اعتصابات با  سازماندهی اتحادیه کارگری «وردی» از ساعت ۳:۳۰ صبح دوشنبه به وقت محلی آغاز شد و انتظار می‌رود تا نیمه شب ادامه داشته باشد. قراربود کارکنان امنیتی فرودگاه‌های هامبورگ، هانوفر و برمن نیز اعتصاب کنند.

در این بین، فرودگاه هامبورگ اعلام کرده که همه پروازهای خروجی و نیمی ازپروازهای ورودی  لغو شده و خطوط بازرسی امنیتی در تمام روز بسته خواهند بود.

اواخر ماه گذشته نیز اکثر پروازها در فرودگاه های منطقه ای دوسلدورف و کلن بن آلمان با اعتصاب ۲۴ ساعته اتحادیه وردی متوقف شدند. این اعتصاب حدود ۳۰۰۰۰۰ مسافر را تحت تاثیر قرار داد و بیش از ۲۳۰۰ پرواز لغو شد(جزئیات بیشتر).

این در حالی است که  اتحادیه های صنعتی آلمان نیز  هشدار داده‌اند که به دلیل قیمت بالای برق بیش از معیارهای جهانی، صدها هزار شغل در این کشور در معرض خطر قرار دارد.

بر اساس بیانیه مشترک اتحادیه‌های کارگری در آلمان، بخش‌های انرژی‌بر مانند تولید فولاد، مواد شیمیایی و مصالح ساختمانی اینک آسیب پذیر هستند.  این اتحادیه‌ها با فراخوان برای برگزاری اعتراضات سراسری در روز پنجشنبه، امیدوارند از قیمت رقابتی بین‌المللی در برق صنعتی و قابلیت پیش بینی بلندمدت هزینه‌های برق برخوردار شوند.

صنعت آلمان چندین ماه است که درگیر بالاتر بودن هزینه‌های انرژی داخلی با توجه به معیارهای جهانی است. اگرچه دولت در حال حاضر اقداماتی برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در نظر گرفته، اما اتحادیه ها اعتقادی به اقدامات دولت آلمان ندارند و بر این باورند اقدامات دولتی منجر به افزایش قیمت برق می‌شود.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1091237

مهمترین اخبار ایران و جهان: