نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 21:34

۴۵۰۰ حلقه از چاه های عمیق گلستان مجهز به کنتور هوشمند شدند

گرگان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان از نصب چهار هزار و ۵۰۰ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های عمیق استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد تیموری اظهار کرد: یکی از ابزارهایی که می‌تواند به مدیریت مصرف آب به ویژه در بخش آب‌های زیرزمینی همان طور که قانون گذار پیش بینی کرده است کمک کند، تجهیز چاه‌ها به ابزار اندازه گیری و سنجش آبدهی است که مشخصاً کنتورهای حجمی هوشمند آب است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان از نصب چهار هزار و ۵۰۰ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های عمیق استان خبر داد و افزود: در راستای مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی، همه چاه‌های عمیق باید به کنتور هوشمند مجهز شوند.

وی با بیان اینکه این موضوع در قانون پیش بینی شده است، گفت: انتظار می‌رود کشاورزان و سایر بهره برداران صنعتی حتماً نسبت به نصب کنتورهای حجمی در چاه‌های خود اقدام کنند.

تیموری تصریح کرد: از مجموع هشت حلقه چاه عمیق با عمق بیش از ۲۵ متر که در استان وجود دارد، تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ حلقه مجهز به کنتور هوشمند شده‌اند و لازم است بقیه چاه‌ها هم در این خصوص اقدام کنند.

وی بیان کرد: از دستگاه‌هایی که می‌توانند به شرکت آب منطقه‌ای در این زمینه یاری رسانند، مانند سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت انتظار مساعدت بیشتری است تا چاه‌های باقی مانده به کنتورهای هوشمند مجهز شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1042381

مهمترین اخبار ایران و جهان: