نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 13:05

تدارک ۱۰ همت بودجه برای توسعه تعاونی‌ها

اردبیل- معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در بودجه سال آینده ۱۰ همت بودجه برای توسعه تعاونی‌های فراگیر پیش‌بینی شده است.

مهدی مسکنی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از محل ماده ۲۹ بیش از ۳۰ درصد منابع برای توسعه تعاونی‌ها در نظر گرفته شده تا در قالب این حمایت و پشتیبانی، کاهش فقر در دهک‌های پایین جامعه را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته در تبصره ۱۶ و ۱۸ در قالب توانمندسازی تعاونی‌ها با محوریت بانک عامل و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری تعاون مصوبات خوبی را داشتیم که بخش مهمی از این منابع نیز جذب شد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حمایت‌های همه‌جانبه رئیس جمهور مردمی را از بخش تعاون یادآور شد و گفت: رئیس جمهور حامی جدی و پشتیبان حقیقی بخش تعاون است و تمام قد برای بخش تعاون تلاش کرده و تأکید بر حل مشکلات و موانع این بخش دارد.

مسکنی افزود: در جلسه ۸۳ شورای اشتغال کشور مصوب شده تا ۲۵ درصد تسهیلات پرداختی به بخش تعاون اختصاص پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده تدارک ویژه‌ای برای حمایت از بخش تعاون در نظر گرفته شده که قطعاً به شرط تصویب این منابع در مجلس، توسعه همه‌جانبه در بخش تعاون رقم خواهد خورد.

مسکنی ایجاد فرصت اشتغال در بخش تعاون را با ظرفیت مناسب یادآور شد و اضافه کرد: بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار فرصت شغلی در تعاونی‌ها به وجود آمده و همچنان تلاشمان بر این است تا این ظرفیت اشتغال را افزایش دهیم.

وی تنوع فعالیت بخش تعاون را یادآور شد و بیان کرد: در برنامه هفتم توسعه سعی بر این است تا بازوهای حمایت مالی بخش تعاون تقویت شده و مطالبه اصلی بخش تعاون که تشکیل شورای عالی تعاون و ایجاد فصل تعاون در برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌ها است، تحققی عینی پیدا کند.

مسکنی فعالیت یک‌هزار و ۹۹۴ تعاونی را در استان اردبیل با کارنامه موفق یادآور شد و گفت: در بخش تعاون در استان اردبیل حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خوبی را شاهد هستیم.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در سطح کشور نیز بیش از ۱۰۱ هزار تعاونی فعالیت می‌کنند که این تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف در بخش اقتصاد نقش‌آفرینی اصلی دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1066081

مهمترین اخبار ایران و جهان: