نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 02:15

کنترل سیلاب با افتتاح پروژه آبخیزداری در ازارک چالوس

پروژه مشارکتی آبخیزداری زیرآبخیز ازارک در شهرستان چالوس با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، مهرداد خزائی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_نوشهر در آیین افتتاح پروژه آبخیزداری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۴ و سال ۱۴۰۰ در این منطقه سیل داشتیم، گفت: وضعیت این پروژه آبخیزداری خاص است.

وی با اشاره به اینکه مساحت این آبخیر ۱۵۸ هکتار است، افزود: به دلیل شیب به سمت رودخانه و بارندگی در ارتفاعات شاهد سیل‌های نسبتا عظیم بودیم.

وی به بیشترین مشارکت آزاد راه در این پروژه اشاره و بیان کرد: بحث فنی و اجرایی این پروژه بر عهده منابع طبیعی بوده است.

خزایی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی نباید از مشارکت بترسند، افزود: اکثر پروژه‌ها در بحث منابع طبیعی با مشارکت به سرانجام می‌رسد.

وی به اهداف اصلی پروژه اشاره کرد و افزود: تعدیل و کاهش خسارت سیل، تله‌گذاری رسوبات ریزدانه و درشت‌دانه، فیلترشدن محموله سیلاب از رسوبات و بار معلق و ایمن‌سازی محورهای ارتباطی قدیم چالوس و قطعه چهارم آزاد راه تهران_شمال از اهداف اجرایی کردن این پروژه بوده است.

به گزارش فارس؛ سیل نسبتا عظیمی در آبان ماه سال ۱۴۰۰ در این منطقه رخ داده بود که با تلاش و تامین اعتبار شرکت احداث و بهره‌برداری آزاد راه تهران_ شمال و مطالعه و طراحی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران_نوشهر این پروژه در دومین روز از هفته منابع طبیعی به بهره برداری رسید.

پایان پیام/۸۶۰۶۱/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1080381

مهمترین اخبار ایران و جهان: