نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 11:36

یک میلیون هکتار از عرصه‌ طبیعی لرستان نیازمند عملیات آبخیزداری است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی نیاز به اجرای عملیات آبخیزداری دارند، در حالی که تاکنون عملیات آبخیزداری در سطح ۶۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان اجرا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حسین میرزایی صبح امروز در نشست مشترک شورای اداری و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور رییس سازمان نقشه‌برداری کشور برگزار شد با اشاره به اینکه از ۲ میلیون و ۸۰۰ هکتار اراضی لرستان ۲ میلیون هکتار آن را عرصه‌های طبیعی تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: وجود منابع طبیعی در استان یک ظرفیت مهم است، بنابراین نگهداری و مدیریت این عرصه‌ها حایز اهمیت است.

وی با بیان اینکه ۳۴ هزار مرتع‌دار در لرستان وجود دارد، عنوان کرد: ما در حوزه منابع طبیعی استان با چالش‌های مواجه هستیم، خشکیدگی و زوال بلوط در سطح ۶۰۰ هزار هکتار از جنگل‌های بلوط یکی از چالش‌های جدی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: یکی از اقدامات خوب در سطح کشور و استان اجرای طرح کاداستر است، خوشبختانه ۹۸ درصد طرح کاداستر در استان اجرا شده است.

میرزایی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح کاداستر تثبیت مالکیت ایجاد شده که یک اتفاق خوب است، البته در این زمینه با مسائل اجتماعی مواجه هستیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به ۱۳ هزار همیار طبیعت در لرستان فعالیت دارند، افزود: هشت هزار از همیاران طبیعت را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان در ادامه به کاشت یک میلیارد اصله درخت در کشور نیز اشاره کرد و گفت: قرار است ظرف چهار سال یک میلیارد اصله درخت کاشت شود، سهم لرستان ۳۰ میلیون اصله است یعنی باید سالانه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار اصله درخت کاشت شود.

میرزایی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت اجرای عملیات آبخیزداری در استان ، بیان کرد: یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی نیاز به اجرای عملیات آبخیزداری دارند، در حالی که تاکنون عملیات آبخیزداری در سطح ۶۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان اجرا شده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1067781

مهمترین اخبار ایران و جهان: