نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 09:54

لزوم تشویق عملی و ترغیب مردم برای سرمایه‌گذارای به جای حبس سرمایه

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: فضای جامعه باید به این سمت پیش رود که مردم به جای حبس سرمایه‌های خود به سرمایه‌گذاری تشویق و ترغیب شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بسیاری از فعالیت‌ها و اقداماتی که انجام می‌شود در صورتی که اقناع سازی افکار عمومی به درستی صورت پذیرد تأثیرگذاری خوبی خواهد داشت.

وی به اهمیت نقش رسانه‌ها در اقناع سازی افکار عمومی اشاره داشت و افزود: مهار تورم و رشد تولید به عنوان شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده که یکی از مخاطبان اصلی این شعار حوزه اقتصاد است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی عنوان کرد: کنترل تورم منجر به افزایش قدرت خرید و بهبود معیشت مردم، ثبات اقتصادی و رونق اشتغال شده و به رفاه بیش از پیش مردم ختم می‌شود.

ذاکریان بیان داشت: دغدغه همه ما در استان حفظ و ثبات سرمایه‌گذاری و تولید در استان است.

وی به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با مردمی کردن اقتصاد و بسیج همه امکانات برای رونق اقتصادی اشاره داشت و گفت: باید همه آحاد مردم پای کار بیایند تا بتوانیم شعار سال را محقق ساخته و به سرانجام برسانیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی افزود: مهار تورم و رشد تولید شعاری برای همه سال‌ها است و نباید تنها آن را مختص سال ۱۴۰۲ بدانیم زیرا این شعار از مباحث کلیدی اقتصاد در هر کشوری است.

ذاکریان با اشاره به اینکه موضوعی که در شعار سال به آن اشاره شده یک موضوع دائمی بوده و بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی در بستر زمان اثرات مثبت و منفی خود را نشان می‌دهد، یادآور شد: تصمیم اقتصادی امروز شاید نیازمند یک دوره سه تا پنج ساله باشد تا به آنچه مدنظر بوده شامل رشد اقتصادی، تثبیت رفاه جامعه، امنیت سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار برسد.

وی اضافه کرد: در فعالیت‌های اقتصادی تلاش و ممارست و از طرف دیگر صبر و همچنین قابل پیش‌بینی بودن اقتصاد دارای اهمیت بوده تا سرمایه گذار حداقل بتواند یک دهه آینده سرمایه‌گذاری خود را پیش‌بینی کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین باید قوانینی که قوام و دوام کافی را برای یک چشم‌انداز میان مدت داشته باشد وجود داشته تا روی آن حساب کرد و اعتماد بین حاکمیت و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز به وجود آید.

وی افزود: باید فضایی ایجاد شود که به جای اینکه سرمایه‌های کشور حبس گردند مردم تشویق و ترغیب به سرمایه‌گذاری باشند بنابراین باید مردم را از سرمایه نگهداری وارد مسیر سرمایه‌گذاری کنیم که این امر مشارکت همه اقشار را می‌طلبد تا میزان مشارکت اقتصادی افزایش یابد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رسانه‌ها کمک بزرگی برای بسیاری از بخش‌ها با اعتماد بخشی به افکار عمومی هستند، بیان کرد: باید رسانه‌ها فضای امیدبخشی و امیدآفرینی برای آینده اقتصادی جامعه ایجاد کنند.

ذاکریان با اشاره به اینکه در دوران کنونی که بهترین دوران جمعیتی کشور می‌باشد از این فرصت به نحو احسنت استفاده شود، یادآور شد: کل نظام متحد شده تا در حوزه اقتصادی بهبود و تحول ایجاد شود.

وی گفت: باید مطالبی که مسیر رشد استان را نشان می‌دهد در رسانه‌ها منعکس و رویکرد مطالبه‌گری داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1140581

مهمترین اخبار ایران و جهان: