نیوز سیتی!
22 فروردین 1402 - 17:59

نشست رئیس جمهور با جمعی از خیرین و مسؤولان موسسات خیریه اثرگذار سراسر کشور/ همراهی دولت و خیرین راه برون رفت از محرومیت ها

نشست رئیس جمهور با جمعی از خیرین و مدیران موسسات خیریه های موثر در کشور برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در این نشست با اشاره به نقش خیرین و موسسات خیریه در ایام همه گیری کرونا بر ضرورت توجه و مشارکت بیشتر خیرین در حوزه سلامت تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت تشکیل دبیرخانه و کارگروهی متشکل از صاحب نظران و چهره های خیر برای تهیه و تبیین نظام مسائل موسسات خیریه تاکید کرد.

رامجردی مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس در این نشست با اشاره به لزوم حمایت دولت از خیرین خطاب به رییس جمهور گفت: خیریه هایی که فعالیت همسو با نیازهای جامعه دارند باید از سوی دستگاههای متولی ذی نفع مورد حمایت مستقیم قرار گیرند و با ایجاد شبکه های سیستمی موثر با نگاهی کارشناسانه و تخصصی با اشراف به برنامه های کلان کشوری و نیازهای جامعه روند اجرایی شدن نیات خیرین را تسهیل کنند.

وی با اشاره به نیاز به بازنگری در قانون معافیت مالیاتی خیرین افزود: ایجاد دبیرخانه ی تسهیل و هماهنگی اقدامات خیریه در استانداری و فرمانداریها در طرح و پیگیری مشکلات پیش روی خیرین از جمله موارد مالیاتی و مجوز ها راهگشا خواهد بود.

رامجردی در پایان گفت: قانونی به بانکها ابلاغ شده که هنوز اجرایی نگردیده است در این قانون آمده ؛ برای خیرینی که می توانند نیازهایی را از دولت مرتفع سازند و پول نقد در اختیار ندارند فرصتی فراهم آید که بتوانند از تسهیلات بانکی استفاده نمایند به گونه ای که قسط تسهیلات را خیر پرداخت نماید و ضمانت و سود تسهیلات از سوی دستگاه بهره بردار تامین گردد.

در جمع بندی این جلسه رئیس جمهور، همفکری و همراهی دولت و خیرین را موجب چند برابر شدن ظرفیت و توان مقابله با محرومیت عنوان کرد و تلاش مضاعف همه دست اندرکاران و مسؤولین مرتبط را برای محرومیت زدایی از کشور خواستار شد.

پایان پیام/د

منبع: فارس
شناسه خبر: 1141781

مهمترین اخبار ایران و جهان: