نیوز سیتی!
16 اردیبهشت 1402 - 17:37

دولت در تخصیص اعتبارات قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه ای داشته باشد

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در تخصیص اعتبارات بخش درمان و جوانی جمعیت اهتمام ویژه ای داشته باشد و در این موضوعات با جدیت ورود کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی ظهر امروز در جلسه برنامه ریزی و توسعه استان قزوین که در محل سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، اظهار کرد: دولت باید در تخصیص اعتبارات بخش درمانی اهتمام ویژه ای داشته باشد و در این موضوع ورود جدی کند.

وی افزود: نیاز ضروری امروز جامعه دریافت خدمات بهداشتی و درمانی در مراکز دولتی است.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تخصیص اعتبارات در حوزه جوانی جمعیت و پرداخت مطالبات تامین اجتماعی و... از مواردی است که ورود جدی دولت را می طلبد.

عضو کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس اسبق سازمان برنامه و بودجه کشور اعتبار مناسبی را برای حوزه بهداشت و درمان در نظر نگرفته بود و این یکی از دلایل حذف وی از کابینه دولت سیزدهم بود.

محمدبیگی گفت: متاسفانه سازمان برنامه و بودجه کشور و در کلان آن، دولت در کاهش هزینه های بهداشتی و درمانی مردم موفق عمل نکرده است.

وی بیان کرد: عدم تخصیص اعتبارات کافی جهت ساخت مراکز درمانی و بیمارستان ها نیز از ضعف هایی است که به سازمان برنامه و بودجه کشور در حوزه بهداشت و درمان وارد است.

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی دلایل مسکوت ماندن پروژه های عمرانی در حوزه بهداشت و درمان، اذعان کرد: قاعدتا باید شرکت های تخصصی خارج از مجموعه وزارت بهداشت وظیفه ساخت و ساز مراکز درمانی و بیمارستانی را به عهده بگیرند و وزارت بهداشت به عنوان ناظر در این قضیه ورود پیدا کند.

محمدبیگی در پایان تاکید کرد: امیدواریم مدیران ارشد دولت و استان قزوین با اهتمام ویژه و نظر دقیق کارشناسی به مسائل مهم و حیاتی بهداشت و درمان ورود پیدا کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1192537

مهمترین اخبار ایران و جهان: