نیوز سیتی!
11 فروردین 1402 - 16:54

اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دغدغه حکمرانی کشور است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: انتخاب شعارهای اقتصادی در ۱۶ سال اخیر توسط مقام معظم رهبری گویای آن است که یکی از اولویت‌ها و دغدغه‌های اساسی حکمرانی درکشور بهبود و اصلاح وضعیت اقتصادی مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال «مهار تورم و رشد تولید» از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: نامگذاری سال‌ها و انتخاب شعارهای اقتصادی در ۱۶ سال اخیر توسط مقام معظم رهبری گویای آن است که یکی از اولویت‌های اصلی و دغدغه‌های اساسی حکمرانی در کشور ما بهبود و اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشت مردم است.

امام جمعه گناوه افزود: علاوه بر آن شعارهای سال و نگاه اساسی حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی نشاندهنده فوریت و ضرورت مسئله اقتصاد برای کشور دارد و مسائلی از قبیل ارزش پول ملی، رونق تولید، افزایش صادرات غیر نفتی، پرهیز از واردات کالاهای غیر ضروری، افزایش حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ده‌ها شاخص و موضوع اقتصادی دیگر که به علت تأثیرات مستقیمی که بر زندگی و معیشت اقشار مختلف جامعه دارد بسیار حائز اهمیت است.

وی گفت: دشمن نیز با درک اهمیت مسئله اقتصاد سال‌ها است که تمام توان خود را بر ضربه زدن بر این بخش مهم متمرکز کرده است و ابزارهای مختلف از جمله تحریم و تلاش برای محدودسازی روابط اقتصادی ایران با کشورهای همسایه به کار برده است.

وی یادآور شد: تولید ملی، مسیر رشد سریع و مستمر اقتصادی، رفاه عمومی در سایه رشد تولید ملی، کشف راه‌های مشارکت مردم در جهاد اقتصادی که رهبری نیز بر آن تاکید زیادی فرمودند باید مورد توجه باشد.

تصدی گری دولت بر اقتصاد کاهش یابد

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اینکه هر کجا حضور و مشارکت مردم بیشتر باشد به نفع کشور بوده است گفت: دولت باید نظارت خود را بر اقتصاد افزایش دهد و تصدی گری خود را بر اقتصاد کاهش دهد و هرچه دولت به دنبال نظارت بیشتر به جای تصدی‌گری باشد، خیلی از مشکلات اقتصادی مملکت حل خواهد شد.

امام جمعه گناوه با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری (س) و با بیان اینکه این بانوی بزرگ اسلام حق بزرگی بر گردن همه مسلمانان و کسانی که ندای توحید در سراسر عالم سر می‌دهند دارد گفت: حضرت خدیجه (س) تمام هستی و ثروت خود را در روزی که اسلام حامی و پشتیبانی نداشت در طبق اخلاص گذاشت و فدا کرد و نخستین زنی بود که به پیامبر (ص) ایمان آورد و در راه نشر دین اسلام و قرآن مقاومت کرد.

اصلاح وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم دغدغه حکمرانی کشور است

امام جمعه گناوه با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی بیان کرد: ۱۲ فروردین روزی بزرگ، و به یادماندنی در تاریخ نظام شکوهمند اسلامی است که در این روز ملت ایران این نظام مقدس را انتخاب کردند و بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی «آری» گفتند و همه حکومت‌های غیر اسلامی را با رأی قاطع خود رد کردند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع جمهوری اسلامی در بیان و منظر امامین انقلاب اسلامی گفت: جایگاه جمهوری اسلامی در دیدگاه امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بسیار بالا است که نشان دهنده اهمیت به استمرار و ماندگاری نظام مقدس اسلامی است.

در حفظ طبیعت کوشا باشیم

وی با اشاره به فرارسیدن روز ۱۳ فروردین و روز طبیعت گفت: حفظ طبیعت بسیار ارزشمند است و باید در حفظ و حراست از مراتع، جنگل‌ها و طبیعت کوشا باشیم و به عنوان یک فرهنگ به آن نگاه کنیم.

وی با اشاره به ۱۵ ماه رمضان میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) وتکریم خیرین و تقدیر از همه نیکوکاران و خیرین شهرستان گناوه گفت: امید است که بتوان در زندگی به آن امام همام که مصداق کامل کریم بودن است تاسی کنیم و به ویژه در ایام ماه رمضان به فکر نیازمندان و فقیران باشیم.

حمایت از موضع دولت در صیانت از ارزش‌های دینی

وی با تقدیر از وزارت کشور در صدور بیانیه پیرامون مسئله حجاب و حمایت از موضع دولت در صیانت از ارزش‌های دینی به ویژه واجب شرعی حجاب و عفاف گفت: باید در برابر تلاش سازماندهی شده دشمنان در هجمه به نهاد نورانی خانواده و سلامت و امنیت اجتماعی جامعه هوشمندانه و فعالانه عمل کنیم و این بیانیه و حمایت و موضع دولت در صیانت از ارزش‌های دینی بویژه عفاف و حجاب در مواجهه با این تلاش سازماندهی شده دشمنان بوده است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: امروز دشمن تمام باورهای و اعتقادات دینی ما را مورد هجمه قرار داده است و لذا همه باید با هوشیاری از ارزش‌های دینی صیانت کنیم.

احترام ماه خدا باید حفظ شود

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: اگر چه مسئولان در پذیرایی از مهمانان نوروزی و خدمت رسانی تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند اما گلایه‌هایی نیز وجود دارد که همه باید برای رفع مشکلات کمک کنند.

وی بیان کرد: تظاهر به روزه خواری و رعایت نکردن عفاف و حجاب توسط عده‌ای از گلایه مندی مردم شهرستان در تعطیلات نوروز امسال بوده است که باید مسئولان یک برنامه ریزی مدونی در این زمینه برای سال‌های آینده در نظر بگیرند و با متخلفان برخورد کنند تا در سال‌های آینده شاهد این آسیب‌ها نباشیم.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان که با ایام نوروز تداخل یافته است نباید تظاهر به روزه خواری انجام شود و حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود و همانگونه که زمینه پذیرایی و احترام مهمان‌های نوروزی فراهم می‌شود، احترام ماه خدا نیز باید حفظ شود.

امام جمعه گناوه ادامه داد: تداخل ماه رمضان با ایام نوروز برای سال‌های آینده نیز خواهد بود و مسئولان باید با ارائه راهکارها و برنامه ریزی ها از این آسیب‌ها در سال‌ها بعد جلوگیری کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1119637

مهمترین اخبار ایران و جهان: