نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 22:24

نصب و ارتقا 5 سایت تلفن همراه در مناطق روستایی خراسان‌شمالی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی از نصب و راه‌اندازی 3 سایت جدید تلفن همراه روستایی و ارتقای تکنولوژی 2 سایت از نسل دوم به نسل سوم و چهارم از محل اعتبارات دولتی و ملی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز سید علی مرتضوی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها از بهبود و توسعه پوشش ارتباطی در مناطق روستایی استان خبر داد و اظهارکرد: ۳ سایت جدید تلفن همراه جهت بهره‌مندی روستاهای نرگسلو عُلیا بجنورد، گَپِز بام و صفی آباد و شناقی سفلی شیروان با جمعیتی بالغ بر ۵۵۷ نفر از اینترنت پرسرعت و امکانات فناورانه، نصب و راه‌اندازی شده است.

وی گفت: همچنین به منظور توسعه زیرساخت‌ها، خدمات ارتباطی و مخابراتی مناطق روستایی، تکنولوژی ۲ سایت همراه اول مزرعه بچه دره عُلیا شهرستان راز و جرگلان و سایت استاد شهرستان فاروج با پوشش جمعیتی ۷۸۳ نفری ارتقا یافت.

مدیرکل ارتباطات خراسان‌شمالی با اشاره به سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریالی سایت‌های مذکور از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری(یو.اِس.اُ) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: تامین پوشش و اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح استان به شبکه ملی اطلاعات در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1114881

مهمترین اخبار ایران و جهان: