نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 10:31

عرضه ۱۰ میلیون لیتر بنزین در جایگاه‌های سوخت خراسان‌شمالی/ افزایش ۱۹ درصدی مصرف بنزین

سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌شمالی گفت: میزان مصرف بنزین در بازه زمانی ۱۰ روزه از ۲۴ اسفندماه پارسال تا چهارم فروردین ماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سیدرضا احمدنیا، سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها با اعلام افزایش ۱۹ درصدی مصرف بنزین در بازه زمانی ۱۰ روزه از ۲۴ اسفندماه پارسال تا چهارم فروردین ماه سالجاری، اظهارکرد: در این مدت بیش از ۱۰ میلیون لیتر بنزین در جایگاه‌های سوخت استان عرضه شد.

وی گفت: بیشترین میزان مصرف بنزین نوروزی مربوط به ۲۹ اسفندماه سال گذشته است به طوری که در این روز بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر از این فرآورده مصرف شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ماقبل آن ۳۱ درصد افزایش داشت.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان‌شمالی افزود: در این مدت کمترین مصرف بنزین مربوط به اول فروردین ماه به مقدار ۶۰۰ هزار لیتر ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشت.

احمدنیا ادامه داد: شرکت ملی پخش فرآوده‌های نفتی در خراسان‌شمالی دارای سه ناحیه، بیش از ۵۰ جایگاه عرضه بنزین و ۳۰ جایگاه سوخت سی.اِن.جی فعال است.

براساس اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی، ورود خودرو به استان در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد افزایش داشته به طوری که از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۳۸۶ هزار و ۲۱۰ وسیله نقلیه به استان وارد شده است.

همچنین در این مدت خروج بیش از ۳۵۹ هزار خودرو از استان ثبت شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش دارد.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1113681

مهمترین اخبار ایران و جهان: