نیوز سیتی!
08 فروردین 1402 - 12:00

زیر ساخت‌های لازم برای کاشت ۱۰ میلیون اصله درخت فراهم شود

شهرکرد- رئیس مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری گفت: زیرساخت های لازم برای کاشت ۱۰ میلیون اصله درخت در چهارمحال و بختیاری فراهم شود.

احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به طرح بزرگ کاشت یک میلیارد درخت ظرف چهار سال آینده در کشور که از این میزان سهم چهارمحال و بختیاری ۱۰ میلیون اصله درخت است، ضرورت دارد زیرساخت‌های لازم برای این کار بزرگ فراهم و دستگاه‌های مختلف در این خصوص هماهنگی و همکاری لازم را داشته باشند شد.

وی تصریح کرد: لازم است منابع طبیعی استان با به خدمت گرفتن برخی از مجموعه گلخانه‌ها و نهالستان‌ها که تحت عنوان شرکت‌های دانش‌بنیان هم فعالیت می‌کنند از ظرفیت آنها استفاده کند، همچنین نسبت به فعال سازی کل نهالستان شهرکرد با ظرفیت ۴۰ هکتار، زمینه برای کاشت نهال مهیا شود.

راستینه ادامه داد: با توجه به طراحی‌هایی که اداره کل منابع طبیعی استان در خصوص آبخیزداری و منابع طبیعی انجام داده تاکید می‌شود، نسبت به تکمیل پروژه آبخیز جهانبین در گام دوم و سوم، فاز دوم و سوم آن نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در خصوص رفع تداخلات و در جهت کمک به حل مشکلات مردم در شهرها و روستاهای مختلف اقدامات خوبی را انجام داده است و لازم است مقررات و مصوبات سال ۱۴۰۱ نیز با جدیت پیگیری شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1113737

مهمترین اخبار ایران و جهان: