نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 11:55

اشتغال ۶ هزار و ۵۶۵ نفر با حمایت دستگاه قضا در واحدهای تولیدی سمنان

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان گفت: با حمایت دستگاه قضایی، ۶ هزار و ۵۶۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در واحدهای تولیدی، صنعتی و دانش‌بنیان این استان مشغول فعالیت شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان سمنان پیش از ظهر امروز در بازدید از واحدهای صنعتی پلی‌اتیلن و فولاد آلیاژ مستقر در شهرک صنعتی سمنان ضمن تبریک روز کارگر به نیروهای انسانی این واحدها، پیگیر مشکلات واحدهای صنعتی شد.

وی بیان کرد: مباحث و مطالبات خاصی در واحدهای صنعتی مطرح و مشکلات مرتبط با دستگاه قضا به‌منظور تسریع در رفع آن‌ها بررسی شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان مشکل واحد پلی‌اتیلن را سرمایه در گردش و تأخیر در احداث بنا در زمین شهرک صنعتی عنوان کرد و افزود: این واحد صنعتی، زمینی در شهرک صنعتی سمنان دارد که قرارداد حق انتفاع آن به خاطر تأخیر در احداث بنا در حال فسخ است.

عبداللهی اضافه کرد: دستگاه قضایی استان سمنان در راستای تحقق شعار سال مهار تورم، رشد تولید گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضا به‌منظور رونق تولید و توسعه اقتصادی استان سمنان، تصریح کرد: در سال گذشته، ۴۲ واحد صنعتی تولیدی این استان به کمک دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگشت.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: با حمایت دستگاه قضایی، ۶ هزار و ۵۶۵ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در واحدهای تولیدی، صنعتی و دانش‌بنیان استان سمنان مشغول فعالیت شدند.

عبداللهی با بیان اینکه استان سمنان صنعتی و نیازمند نیروی انسانی است، افزود: تاکنون ۱۴۰ نفر از محکومان کیفری که امکان خروج از زندان‌ها را داشتند، در کارخانجات این استان مشغول به کار شدند.

وی عنوان کرد: با اقدامات قضایی درمجموع یک‌هزار و ۱۲۷ نفر از محکومان کیفری در داخل و خارج زندان‌های استان سمنان به چرخه تولید اضافه شدند که ۵۵ درصد محکومان را شامل می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: تعداد محکومان شاغل در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، هفت درصد افزایش داشته است.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1179937

مهمترین اخبار ایران و جهان: