نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 17:53

انتخاب رشته متناسب با استعدادهای دانش‌آموزان باشد

اردبیل- مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: انتخاب رشته دانش آموزان در مقطع متوسطه باید به تناسب استعداد آنها و راهنمایی دلسوزانه مشاوران انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری بعدازظهر دوشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویی هنرستان فاطمه (س) ناحیه یک اردبیل اظهار کرد: رضایت شغلی در سایه انتخاب رشته مناسب هست و دانش آموزان باید براساس استعداد خود شغل انتخاب کنند.

وی با تبریک هفته مشاغل و گرامیداشت آن در مدارس اردبیل خاطرنشان کرد: هفته مشاغل فرصت مناسبی است که می‌توان برای آشنایی دانش آموزان با حرفه‌ها و مشاغل مختلف از آن استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در این راستا بازدید از کارخانه‌ها، مراکز فنی حرفه ای و دانشگاه فنی حرفه ای استان از جمله برنامه‌هایی است که در راستای هدایت تحصیلی انجام می‌شود.

صفری تصریح کرد: با اجرای توسعه متوازن در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ موفق شدیم هدایت دانش آموزان به رشته‌های هنرستانی را از ۳۷ درصد به ۳۹ درصد افزایش دهیم.

وی گفت: در راستای هدایت تحصیلی سعی کردیم با ایجاد انگیزه دانش آموزان خود برای انتخاب رشته شغلی متناسب با استعدادهای خود اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تأمین تجهیزات مناسب هنرستانی و نیز نیروی انسانی متخصص را از جمله اقدامات دیگر آموزش و پرورش برای هدایت دانش آموزان به رشته‌های فنی و مهارتی عنوان کرد و افزود: باید فرهنگ سازی خوبی در جامعه صورت گیرد تا اولیا دانش آموزان را در انتخاب رشته تحصیلی خود تحت فشار قرار ندهند بلکه آنان را در انتخاب رشته‌ای متناسب با استعدادهایشان همراهی کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1180781

مهمترین اخبار ایران و جهان: