نیوز سیتی!
25 فروردین 1402 - 15:42

فلسطین مهمترین مسأله جهان اسلام است

امام جمعه نایین بیان کرد: مسئله فلسطین به عنوان مهمترین مسئله جهان اسلام است همانطور که امام خمینی(ره) فلسطین را مظلوم می‌دانستند و دفاع از مظلوم را وظیفه انقلاب اسلامی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو امام جمعه شهرستان نایین، اظهار کرد: مسأله فلسطین به عنوان مهمترین مسأله جهان اسلام، از سال ۱۳۴۱ مدنظر و مورد تأکید امام خمینی(ره) بود که آزادی سرزمین‌های اشغال شده فلسطین صرفاً آزادی سرزمین‌های اسلامی نیست بلکه امام(ره) فلسطین را مظلوم می‌دانستند و دفاع از مظلوم را وظیفه انقلاب اسلامی اعلام کردند.

وی افزود: جمهوری اسلامی از بدو پیروزی انقلاب، سفارت رژیم صهیونسیتی در ایران را به سفارت فلسطین تبدیل کرد و هر ساله از مسأله فلسطین غافل نشده و به کمک برای تحقق آرمان فلسطین هزینه داده است و هنوز هم این آرمان امام(ره) وجود دارد.

مطهرخو تصریح کرد: شاید در روز ۱۶ مرداد سال ۵۸ که امام(ره) یک پیام کوتاه به مسلمانان جهان صادر کردند کمتر کسی تصور می‌کرد که این قضیه جهانی و ماندگار بشود.

خطیب نماز جمعه نایین خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی روز جهانی قدس، تبدیل شدن روز قدس به یک مسأله اسلامی و انسانی، جلوگیری از فراموشی مسأله فلسطین، زنده نگاه داشتن شعله مقاومت، جلوگیری از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونسیتی و وحدت نیروهای مقاومت حول محور قدس از برکات پیام تاریخی امام(ره) است.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب روش مشخص، دموکراتیک و بدون خشونت را برای حل مسأله فلسطین ارائه کردند که در سازمان ملل هم ثبت شده است، افزود: در این طرح فلسطینی‌های بومی اعم از مسلمان، یهودی و مسیحی در یک همه پرسی عمومی خودشان سرنوشت فلسطین را مشخص می‌کنند و پس از بازگشت آوارگان نظام برآمده از اراده مردم بومی فلسطین برپا شده و خودشان برای مهاجران یهودی تصمیم می‌گیرند.

پایان پیام/۶۳۱۳۰/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1148337

مهمترین اخبار ایران و جهان: