نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 15:51

تجلیل از ۱۸۵ معلم نیروی هوایی ارتش

به مناسبت ۱۲ اردیبهشت روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری از ۱۸۵ معلم نیروی هوایی ارتش تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت روز معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، مراسم تجلیل از ۱۸۵ معلم نیروی هوایی ارتش با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش و حجت الاسلام والمسلمین الله قلی معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد قاضی در این مراسم با بیان اینکه معلمان زحمات زیادی برای تربیت جوانانی که امروز کشور کشیده‌اند، اظهار داشت: خداوند متعال در کلام خود هدایت را شایسته انسان‌ها می‌داند، زیرا این تنها انسان است که شایستگی معلم شدن را که همان رسالت پیامبران است، دارد و هیچ موجودی به غیر از او نمی‌تواند به این درجه و رتبه دست یابد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی افزود: بدون‌شک پرورش نسل‌های آینده و افراد نقش آفرین در جامعه به‌دست معلمان رقم می‌خورد و هرچه در این راه گام‌های استوارتری برداریم، جامعه‌ای پویا خواهیم داشت.
وی خاطر نشان کرد: بی‌تردید معلمان به عنوان نماد و الگو نقش مهمی در سازندگی آینده‌سازان این مرز و بوم و برعهده دارند که آحاد جامعه به ویژه جوانان را به اخلاق حسنه، تلاش برای کسب تعلیم و تربیت و جهد برای پیشرفت کشورمان تشویق کنند.

معاون تربیت و آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نیز با بیان اینکه معلمی بر گرفته از شغل انبیا و یکی از موهبت‌های خداوند که به انسان نهاده شده است، اظهار داشت: خداوند متعال در دو جای قرآن تزکیه را مقدم بر تعلیم و در یک جا تعلیم را مقدم بر تزکیه دانسته اند و در این راستا تعلیمی اثر گذار است که انسان را به تزکیه برساند و چنانچه علم با معرفت و تزکیه همراه نباشد، حجابی بین انسان و خداوند ایجاد می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186037

مهمترین اخبار ایران و جهان: