نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 16:06

رایزنی مسکو و سازمان ملل درباره صادرات محصولات غذایی روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد به زودی مذاکرات مشترک با سازمان ملل در مورد دسترسی محصولات کشاورزی این کشور به بازارهای جهانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه زمان مذاکرات در خصوص صادرات محصولات کشاورزی و غذایی این کشور را اعلام کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات هیئت روسی با نمایندگان سازمان ملل بر سر اجرای یادداشت میان این کشور و دبیرخانه سازمان ملل متحد در خصوص صادرات محصولات و کودهای شیمیایی روسیه به بازارهای جهانی در مسکو برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری امروز تاکید کرد که در این مذاکرات رایزنی‌ها در مورد اجرای این یادداشت با حضور «ربکا گرینسپن» دبیر کل کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل، در ۵ می برگزار خواهد شد.

زاخارووا ادامه داد که ارزیابی روسیه از اجرای طرح صادرات از دریای سیاه در کناراجرای یادداشت روسیه و سازمان ملل در مورد دسترسی محصولات کشاورزی و کودهای کشاورزی روسیه به بازار جهانی کاملاً شناخته شده است و هیچ تغیری در آن ایجاد نشده است.

قراردادهای صادرات مواد غذایی از اوکراین ۲۲ جولای ۲۰۲۲(۳۱ تیر ۱۴۰۱) برای ۱۲۰ روز به امضا رسید و سپس نوامبر پارسال برای مدتی مشابه تمدید شد. روسیه ۱۸ مارس (۲۷ اسفند ۱۴۰۱) از تمدید ۶۰ روزه توافق خبر و هشدار داد که این زمان برای ارزیابی اجرای تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان ملل به امضا رسیده، کافیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186081

مهمترین اخبار ایران و جهان: