نیوز سیتی!
07 فروردین 1402 - 15:25

دخالت خانواده ها یکی از مهمترین عوامل طلاق زوجین است

کاشان - رئیس دادگستری کاشان گفت: دخالت های بی‌مورد خانواده ها یکی از مهمترین عوامل طلاق زوج های کاشانی است.

به گزارش خبرنگار مهر محسن تاج افروز ظهر دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که بسیار به آن اهمیت می‌دهیم دقت در رسیدگی به پرونده‌ها است تا خدایی نکرده حق کسی ضایع نشود.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات دادگستری حجم بالای پرونده‌ها است، ابراز داشت: متأسفانه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ حجم این پرونده‌ها در کاشان افزایش داشته است.

رئیس دادگستری کاشان با اشاره به اینکه این موضوع به یک دغدغه برای متولیان امر تبدیل شده است، تصریح کرد: ضرب و جرح عمدی جرم نخست در پرونده‌های مطروحه در شهرستان کاشان است.

وی با بیان اینکه توهین، تهدید و رانندگی بدون گواهینامه در رتبه‌های بعدی جرایم پرونده‌های شهرستان کاشان است، گفت: کلاهبرداری هم یکی دیگر از جرایمی است که در پرونده‌های کاشان مشهود است.

تاج افروز طلاق را یکی از مهمترین معضلات اجتماعی در کشور و کاشان دانست و گفت: متأسفانه دخالت‌های بی مورد خانواده‌ها یکی از مهمترین دلایل طلاق زوج‌های کاشانی است.

وی از راه اندازی سامانه تصمیم برای برقراری صلح و سازش بین زوجین خبر داد و افزود: با این وجود دستگاه قضا سعی می‌کند با اجرای برخی از قوانین حضور خانواده‌ها در دعاوی زوجین کمرنگ شود.

رئیس دادگستری کاشان با اشاره به اینکه دستگاه قضا به تنهایی نمی‌تواند برای کاهش معضل طلاق فعالیت کند، گفت: تمام دستگاه‌های مربوطه در این موضوع باید وارد شوند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه طلاق در بین خانواده‌های متدین بسیار پایین‌تر است، تاکید کرد: این نشان می‌دهد که هر چه بیشتر به امور دینی و مذهبی در خانواده‌ها بیشتر پرداخته شود، طلاق در آن خانواده‌ها کمتر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1112381

مهمترین اخبار ایران و جهان: