نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 09:54

ارتش در بالاترین سطح توانمندی و ابتکار عمل است

اصفهان - مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری گفت: ارتش امروز در بالاترین سطح توانمندی و ابتکار عمل هرگونه تهدیدی را پاسخ می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره ارتش اظهار داشت: در روزهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از گروهک‌ها در تلاش برای انحلال ارتش بودند، امام خمینی (ره) آن فرمان تاریخی را در ۲۹ فروردین صادر کرد و نیروهای ارتش نیز با لبیک به این فرمان، تاکنون در خدمت دفاع از نظام و استقلال کشور هستند.

وی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با دوراندیشی خود و صدور این فرمان، روح جدیدی در ارتش دمید و توانی مضاعف در رگ‌های این نیروی نظامی جریان یافت.

مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه ارتش در سرکوبی تجزیه‌طلبان نقش بسیار مهمی داشت و آماده مقابله با هر تهاجم و توطئه‌ای است، تصریح کرد: ارتش امروز در بالاترین سطح توانمندی و ابتکار عمل هرگونه تهدیدی را پاسخ می‌دهد که این اقتدار مرهون فرمان الهی امام خمینی (ره)، تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و تلاش جهادگونه تمامی کارکنان نیروهای مسلح است.

حجت‌الاسلام قاسمی اضافه کرد: امروز ارزیابی دوستان و دشمنان از ارتش نشان می‌دهد که این نیروی نظامی در اوج آمادگی و توانمندی قرار دارد و ما از خدمت در ارتش و برای این مردم به خود می‌بالیم.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نظام در تلاش هستند تا به ما ضربه بزنند و ما را با چالش‌های جدی مواجه سازند. اگر دشمنان تاکنون نتوانسته‌اند تعرضی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشند، به خاطر توان بازدارندگی نیروهای مسلح است. ما در عمل ثابت کرده‌ایم که در دفاع از کشور با هیچ کشوری مماشات نخواهیم کرد و از هیچ حرکت و اقدامی برای دفاع از خودمان چشم‌پوشی نخواهیم کرد و با حداکثر توان و قدرت مدافع نظام، مملکت و مردم خواهیم بود.

مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری یادآور شد: ارتش یک نیروی مکتبی است و فرماندهان آن نیز متدین هستند، اگر فرمانده مکتبی و ارزشی نباشد نمی‌تواند نیروی ارزشی و ایمانی تربیت کند، امروز نیروهای ارتش و خانواده‌های آنها در حفظ قرآن کریم سرآمد هستند.

حجت‌الاسلام قاسمی درباره برنامه‌های فرهنگی در ارتش گفت: طرح‌های متنوع فرهنگی مصباح سازمان عقیدتی، سیاسی وجود دارد که این طرح‌ها برای گروه‌های مختلف از جمله پایوران، کارکنان رسمی، سربازان وظیفه و خانواده‌ها و فرزندان پرسنل ارتش برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

وی عنوان کرد: اصفهان بیشترین تعداد پیشکسوت ارتش را دارد و پیشکسوتان نقش مؤثری نیروهای ارتشی در طول دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را داشتند؛ همایش تقدیر از پیشکسوتان ارتش جمهوری اسلامی یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی ارتش است.

مسئول هماهنگ‌کننده عقیدتی سیاسی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: نیروهای ارتش در موضوع تبیین معارف جنگ نقش ارزشمندی دارند و می‌توانند دستاوردها و تجارب دوران جهاد و حماسه هشت‌ساله را به خوبی برای نسل‌های نوجوان و جوان بیان کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158837

مهمترین اخبار ایران و جهان: