نیوز سیتی!
12 اردیبهشت 1402 - 21:28

رشد ۴۲ درصدی حضور دانش آموزان خراسان‌شمالی در المپیادهای علمی کشور

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی از رشد ۴۲ درصدی حضور دانش آموزان استان در المپیادهای علمی کشور خبرداد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی در گفت‌وگو‌ با رسانه‌ها اظهارکرد: در مجموع ۵۰۹ دانش آموز استان به مرحله دوم المپیادهای علمی راه یافتند که نسبت به سال تحصیلی گذشته ۴۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: ۸۹هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان‌شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می‌کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی افزود: از مهر ماه ۴۵۰ دانشجو معلم نیز به کادر معلمان استان افزوده خواهند شد.

وی گفت: حدود ۲ هزار میلیارد تومان طی سفر رئیس جمهور به استان تصویب شد اما به صورت کلی خراسان‌شمالی در جذب اعتبارات مورد کم توجهی دولت بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی ادامه داد: سهمیه نهمین دوره آزمون استخدامی آموزش و پرورش این استان ۲۸۶ نفر بوده است که اکنون در دهمین دوره این آزمون ۳۳ درصد افزایش یافته است.

اکبری با اشاره به ارتباط تنگاتنگ مدارس با اولیا، افزود: انجمن‌های اولیا و مربیان، شرکای ما در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری هستند. 

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی آموزگاران ابتدایی، استثنائی و عشایری، در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه گفت: در این آزمون، ۳۸۱ نفر و در آزمون جذب دبیران متوسطه و هنرستان‌ها ۲۵۸ نفر به استخدام آموزش و پرورش استان در می‌آیند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای جذب ۷۷ مربی پرورشی برای نخستین بار در ۹ سال گذشته خبر داد و افزود: با احتساب فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، در آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ هزار و ۱۶۷ معلم به جامعه فرهنگیان خراسان‌شمالی اضافه افزوده خواد شد.

اکبری با اشاره به اینکه در مجموع ۷۰۰ معلم در ۳۱۴ مدرسه عشایری فعالیت دارند که به هفت هزار دانش آموز تعلیم می‌دهند.

مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی گفت: از سهمیه ۳۸۱ سهمیه استان، ۳۱۶ معلم ابتدایی، ۳۶ معلم استثنایی و ۲۹ معلم عشایری است.

اکبری ادامه داد: ۷ هزار و ۷۴۴ داوطلب در آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی، استثنائی و عشایری استان رقابت کردند که ۷۱۶ نفر جذب جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

وی گفت: اخذ هر گونه شهریه در هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی استان غیر قانونی است.

اکبری سرانه فضای آموزشی در استان را برابر با میانگین کشوری  ۳ و ۵ دهم متر مربع اعلام و خاطرنشان کرد: بیشترین کمبودها در این زمینه در بجنورد است که با تکمیل طرح‌های عصمت، حکمت، باقرخان ۳ و جوادالائمه(ع) تا پایان تابستان بخش مهمی از نیازها تامین می‌شود.  

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌شمالی عنوان کرد: به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم از ۴۹ معلم برگزیده کشوری و استانی تجلیل خواهند شد.

 وی همچنین گفت: زنگ‌ سپاس در۱۳ اردیبهشت باحضور استاندار و مدیران درآموزشگاه ۲۲ بهمن برگزار خواهد شد.

پایان پیام/ز

منبع: فارس
شناسه خبر: 1184137

مهمترین اخبار ایران و جهان: