نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 17:28

دشمن در جنگ ترکیبی به فرهنگ و دین ما هجوم آورده است

بوشهر- امام جمعه دیر گفت: دشمن در جنگ ترکیبی به فرهنگ و دین ما هجوم آورده و علیه ارزش‌ها و باورها و پوشش زنان ما برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی بعد از ظهر دوشنبه در اجتماع بانوان شهر دوراهک در حسینیه حضرت اباالفضل (ع)، اظهار داشت: شب قدر شب ویژه و خاص و یکی از فرصت‌های بی نظیر در طول سال است.

امام جمعه دیر افزود: گاهی اوقات کشورهایی که خودشان درباره حقوق زن متهم هستند، نظام اسلامی و اسلام را به بی توجهی به حقوق زن متهم می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این موقعیتی که دشمن در شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی بمباران تبلیغاتی می‌کند باید چنین اجتماعات معنوی بیشتر شود، عنوان کرد: دشمن در جنگ ترکیبی به فرهنگ و دین ما هجوم آورده و علیه ارزش‌ها و باورها و پوشش زنان ما برنامه ریزی کرده است.

حسینی با تاکید بر اینکه اگر خانواده سالم باشد فرزندانی صالح به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: دشمنان علیه فرزندآوری تبلیغ می‌کنند و خانواده‌ها را با تبلیغات گمراه کننده از فرزندآوری می‌ترسانند.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت فرزندآوری و جوانی جمعیت، گفت: مشکلات اقتصادی وجود دارد اما خداوند مسئله رزق و روزی فرزندان را تضمین کرده است و خانواده‌های ما باید قرآن و سخنان اهلبیت را باور و به خدا توکل کنند.

وی به جایگاه زن در آیات متعدد قرآن کریم اشاره کرد و بیان داشت: مرد و زن از نظر گوهر هستی و حقوق در اسلام یکسان هستند و زنان ما در بحث تحصیل، ارث، مالکیت، استقلال اقتصادی و انتخاب شوهر و نفقه و مهریه و.. آزادی دارند.

حسینی با بیان اینکه آزادی زنان فقط به مسئله پوشش نیست، افزود: تحصیل، اشتغال، ازدواج، فعالیت سیاسی، حضور در مسائل اجتماعی و مدیریت‌ها همه اینها مسائل زن است؛ جمهوری اسلامی در کدام یک از این موارد جلوی آزادی زنان را گرفته است؟

وی با اشاره به حضور فعال زنان در اجتماعات مؤثر در دوران مبارزات قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: دشمن با تبلیغات گمراه کننده می‌خواهد این گونه وانمود کند که در نظام اسلامی به زن‌ها بها داده نمی‌شود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه حجاب قانون خدا است و جمهوری اسلامی آن را نیاورده بلکه در زمان پیامبر هم وجود داشته است، یادآور شد: بسیاری از کسانی که ضعف حجاب دارند در مراسم مذهبی شرکت و تضرع می‌کنند.

وی با اعلام اینکه حجاب اگر هم محدودیت باشد، محدودیت شرعی و قانونی است و دولتی نیست، افزود: کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است و بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند اگر بدانند دستگاه‌های جاسوسی دشمن پشت ابن قضیه هستند این کار را نمی‌کنند.

امام جمعه دیر با تاکید بر اهمیت دشمن شناسی، بیان کرد: دشمن در موضوع کشف حجاب برنامه ریزی شده آمده و ما نیز باید با برنامه باشیم و نسنجیده اقدام نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه شیوه برخورد با مسئله بی حجابی باید با دلسوزی و احساس مسئولیت و جذب افراد همراه باشد، اظهار کرد: جاهایی هم اگر نیاز به برخورد باشد وظیفه دستگاه‌های مربوطه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139681

مهمترین اخبار ایران و جهان: