نیوز سیتی!
21 فروردین 1402 - 09:38

دیدار هیأت‌های سعودی و عمانی با رئیس شورای عالی سیاسی یمن

هیأت های مذاکره‌کننده سعودی و عمانی با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در صنعا دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، هیأت‌های مذاکره کننده سعودی - عمانی دیروز یکشنبه در کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا با مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن دیدار و گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این دیدار، مهدی المشاط ضمن خیرمقدم به هیئت‌های عمانی و سعودی، از میانجیگری‌های سلطان‌نشین عمان و نقش مثبت این کشور در نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها و تلاش‌های مسقط در جهت دستیابی به صلح شرافتمندانه ای که همه مردم یمن آرزوی آن را دارند، قدردانی کرد.

وی همچنین بر موضع ثابت صنعا در مورد صلح عادلانه و شرافتمندانه‌ای که مردم یمن به دنبال آن هستند و خواسته‌های آنها را برای دستیابی به آزادی و استقلال برآورده می‌کنند، تأکید کرد.

از سوی دیگر، رئیس هیأت سعودی نیز به نوبه خود از هیأت عمانی به خاطر نقش مهم و تلاش‌های بزرگ آنها در چارچوب برقراری صلح در یمن و اشتیاق آنها برای حمایت از صلح و ثبات در این کشور تشکر کرد.

در این دیدار همچنین محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی، جلال الرویشان جانشین عبدالسلام، عبدالحکیم الخیوانی رئیس سازمان امنیت و اطلاعات، حسین العزی معاون وزیر امور خارجه دولت نجات ملی، عبدالملک العجری عضو هیئت ملی مذاکره‌کننده و، عبدالله یحیی الرزامی رئیس کمیته نظامی و امنیتی دولت نجات ملی حضور داشتند.

گفتنی است که دیروز شنبه هیأت عمانی و عربستان برای تکمیل مذاکرات تمدید آتش بس وارد پایتخت یمن شدند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1139381

مهمترین اخبار ایران و جهان: