نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 17:53

۵ هزار فرهنگی در استان زنجان عضو مدرسه یاری هستند/ نبود مدرسه در ۵ شهرک اقماری زنجان

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان با بیان اینکه از ۱۵ هزار فرهنگی در استان، ۵ هزار نفر عضو مدرسه یاری هستند، گفت: در ۵ شهرک اقماری در زنجان حتی مدرسه مقطع ابتدایی نداریم و دلیل آن عدم اجرای ماده ۱۸ قانون شورای آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی اکبر فاضلی، مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان در نخستین جلسه شورای اداری آموزش و پرورش استان، با بیان اینکه آموزش و پرورش از  ۶ رکن تشکیل شده است، اظهار داشت: در حال حاضر از هزار و ۶۰۰ ساختمان آموزشی در استان حدود ۴۰۰ ساختمان خیر ساز است.
مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان با بیان اینکه ما از بابت کلاس آموزش برای سال تحصیلی جدید مشکلی نداریم ولی برای سال‌های بعد پیش بینی می‌کنیم که با کمبود کلاس درس مواجه شویم، تصریح کرد: با توجه به احداث شهرک‌های جدید مثل زیتون، ارغوان و... اگر به موضوع احداث مدرسه توجه نشود دچار مشکل خواهیم شد.
وی با بیان اینکه در ۵ شهرک اقماری مثل نگین، ثمین، صدرا، شهرآرا و مهرآرا حتی مدرسه مقطع ابتدایی هم نداریم، عنوان کرد: عدم اجرای ماده ۱۸ قانون شورای آموزش پرورش موجب شده است که در اکثر شهرک‌های اقماری با مشکل کمبود فضای آموزشی مواجه شویم.
فاصلی به توسعه مدرسه یاری توسط سایر دستگاه‌های اجرایی نیز تاکید کرد و گفت: از ۱۵ هزار فرهنگی در استان ۵ هزار نفر عضو مدرسه یاری هستند، یعنی ماهانه مبلغی از حقوق خودشان را در راستای کمک به تعمیر، تجهیز و احداث که در مجموع ۴۰ میلیون تومان می‌شود، در قالب مدرسه یاری اختصاص می‌دهند.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1160281

مهمترین اخبار ایران و جهان: