نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 19:09

مرکز جامع سلامت «قره بلاغ» در هفته سلامت افتتاح می شود

علی آبادکتول- رئیس شبکه بهداشت علی آبادکتول از افتتاح مرکز جامع سلامت قره بلاغ در هفته سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دنکوب عصر پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت قره بلاغ در فضایی به مساحت ۴۷۵ مترمربع و بکارگیری ۱۴ نفر نیرو، افتتاح اورژانس ۱۱۵ مهدی آباد و سردخانه ویژه واکسن علی آباد کتول با اعتباری به ۷۵۰ میلیون تومان طی هفته در علی آبادکتول افتتاح خواهند شد.

رئیس شبکه بهداشت علی آبادکتول در خصوص احیا و تکمیل و تجهیز بیمارستان قائم (عج) گفت: با وجود تکمیل بخش‌هایی از این بیمارستان در سال گذشته، به دلیل ایرادات فنی در بحث مقاومت و استحکام بنا، ادامه روند تکمیل میسر نشد و در صورت مشارکت بخش خصوصی در زمینه استحکام بنا امکان فعالیت این مرکز در طبقات فوقانی میسر خواهد شد و هم اکنون رایزنی‌ها در این خصوص آغاز شده است.

وی درباره افزایش تعداد داروخانه‌های شبانه روزی بیان کرد: دو نفر از پزشکان دارو ساز شهرستان برای راه اندازی داروخانه شبانه روزی اعلام آمادگی کرده اند و در حال بررسی امکانات و شرایط این داروخانه‌ها هستیم.

دنکوب در ادامه از تلاش تمرکززدایی خدمات شهری در حوزه سلامت گفت و اضافه کرد: در حال حاضر مطب اکثر پزشکان و داروخانه‌های شهر در چهارراه جنگلده واقع شده اند که باید برای این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود و زمینه توزیع متوازن مراکز درمانی فراهم شود.

فرهنگ سازی در خصوص کاهش مصرف بی رویه دارو، استفاده از ظرفیت خیرین سلامت، پیگیری و اجرای مطلوب طرح پزشک خانواده، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در آموزش همگانی، استفاده از ظرفیت جامعه بسیج پزشکان در کاهش مشکلات درمانی مناطق محروم و غیره از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172681

مهمترین اخبار ایران و جهان: