نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 16:45

لزوم تهیه شاخص‌های دقیق از فضاهای آموزشی و دانش‌آموزی هر شهرستان

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه بهتر است سرانه‌های استاندارد هر شهرستان ملاک و شاخص توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی قرار گیرد، گفت: باید بتوانیم شاخص‌های دقیقی از فضاهای آموزشی، منابع انسانی و دانش‌آموزی هر شهرستان تهیه کنیم و بر اساس آن در قبال مسؤولان و نمایندگان مجلس پاسخگو باشیم.

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به همراه اعضای شورای معاونان این سازمان در محل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با رئیس و مدیر عامل این جامعه دیدار کرد.

خان‌محمدی ضمن گزارش کوتاهی از فعالیت های انجام شده در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: بعد از تغییراتی که در سطح مدیریت سازمان صورت گرفته، جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با شکوه برگزار شد و تعهد قابل توجهی نسبت به دوران گذشته محقق شد.

وی با بیان اینکه بهتر است سرانه‌های استاندارد هر شهرستان ملاک و شاخص توسعه فضاهای آموزشی و پرورشی قرار گیرد، گفت: باید بتوانیم شاخص‌های دقیقی از فضاهای آموزشی و منابع انسانی و دانش‌آموزی هر شهرستان تهیه کنیم و بر اساس آن در قبال مسؤولان و نمایندگان مجلس پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با تأکید بر ضرورت توجه به عدالت تربیتی و آموزشی در روند احداث پروژه‌های آموزشی و پرورشی گفت: استان‌ها از لحاظ میزان جذب تأمین منابع استانی و تعهد خیرین متفاوت هستند. بعضی استان ها از نظر اعتبارات استانی وضعیت نامطلوبی دارند و خیرین نیز در آن استان ها مقدار کمتری در زمینه مدرسه سازی فعال هستند، لذا باید تلاش کنیم خیرین به سمت این استان‌ها تشویق شوند.

خان محمدی بر ضرورت بازنگری و نهایی شدن آیین نامه مجامع در سطح مناطق تاکید کرد و گفت: مجامع  مناطق فرصت مناسبی برای توسعه تعهدات مردمی در حوزه مدرسه سازی می باشد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور گفت: با توجه به شعار مردمی سازی دولت، فرصت مناسبی است که رئیس جمهور در جشنواره پایانی خیرین مدرسه ساز کشور شرکت کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1127681

مهمترین اخبار ایران و جهان: