نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 13:34

دستگاه های اجرایی دررفع موانع جوانی جمعیت پیشتازوفعالانه عمل کنند

اراک - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: دستگاه های اجرایی در رفع موانع جوانی جمعیت پیشتاز و فعالانه عمل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری صبح سه شنبه در نشست حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان مرکزی اظهار داشت: در حوزه جوانی جمعیت با یک فرمان عملیاتی و مهم مقام معظم رهبری روبه رو هستیم و باید با بسیج عمومی و همگانی از بحران جمعیت خارج شویم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: در حوزه جمعیت با یک جنگ روبه رو هستیم و نیازمند تغییر رویکرد در حوزه جمعیت هستیم چراکه دشمن در حوزه جمعیت به دنبال القای نا امیدی و توطئه آفرینی است و باید در این زمینه هوشیار بود.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌ها در حوزه جمعیت رسالت و تکلیفی مهمی بر عهده دارند و باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند و البته طرح‌ها و برنامه‌ها باید بر اساس توانمندی و بودجه‌ها باشد و اولویت مهم فرهنگ سازی باشد.

نظری با بیان اینکه ایران اسلامی در بسیاری از حوزه‌ها توانمند و خودکفا است، گفت: باید در حوزه جمعیت با رفع بحران به توانمندی برسیم و نباید بگذاریم حوزه جمعیت در کشور به عنوان یک تهدید حساب شود.

وی تاکید کرد: لازمه ایران قوی توانمند شدن در حوزه جمعیت است و پیشرفت کشور در گرو تربیت نیروی انسانی کارآمد و رشد و جوانی جمعیت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی افزود: گروه‌های مردمی و سمن‌های اجتماعی با جدیت در حوزه جمعیت ورود پیدا کنند و ظرفیت‌های محله محور توسط شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها پای کار بیاید و فعال شوند.

وی خاطر نشان کرد: ستادهای شهرستانی جوانی جمعیت در استان مرکزی با هدایت فرمانداران فعال شوند و نیازمند کار عمیق فرهنگی و خصوصاً در بخش‌های روستایی و شهرستانی هستیم و دستگاه‌های اجرایی باید در مانع زدایی جوانی جمعیت پیشتاز باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1126981

مهمترین اخبار ایران و جهان: