نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 14:49

پایان خدمات بشردوستانه هلال احمر به مسافران نوروزی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیست و سومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی در این استان پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، دکتر سید قاسم موسوی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در آیین اختتامیه طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی اظهار کرد: ارائه خدمات در قالب این طرح از 25 اسفند سال گذشته در 9 پست با شعار «جوانان سفیران ایمنی، سلامت و نشاط اجتماعی» در سطح استان زنجان  آغاز شده بود. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: 570 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان به بیش از 20 هزار مسافر نوروزی خدمات ارائه داده‌اند. 

وی با بیان اینکه از این تعداد مسافر نوروزی بهره‌مند از خدمات بشردوستانه، 6هزار و 294 نفر از خدمات ایستگاه ایمنی و سلامت پست‌های ثابت استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: 3 هزار و 569 نفر نیز از خدمات و مهارت‌های امدادی و بشردوستانه چهار اکیپ‌ سحاب(سفیران حمایت های امدادی – بشردوستانه) بهره‌مند شده‌اند. 

موسوی ادامه داد: 3 هزار و 432 کودک نیز از فضای دوستدار کودک در پست‌های خدمات بشردوستانه استفاده کرده‌اند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای یک هزار و 632 نفر از مسافران آموزش و کنترل فشار خون در پست‌های خدمات بشردوستانه انجام شده است. 

وی با بیان اینکه در پست‌های خدمات بشردوستانه پویش«بهرفت» راه‌اندازی شده است، ادامه داد: این پویش با هدف بهبود رفتارهای ترافیک ساز است که 3 هزار و630 نفر از مسئولان استانی، شهرستانی و مسافر نوروزی به این پویش ملحق شده‌اند. 

وی یادآوری کرد: در کنار پست‌های خدمات بشردوستانه خیمه نماز نیز برای مسافران راه‌اندازی شده بود تا در این خیمه‌ها نسبت به اقامه نماز اقدام کنند.

موسوی تاکید کرد: در کنار همه فعالیت‌های بیان شده، اعضای جوانان اقدام به توزیع 694 قلام زیست محیطی توزیع کرده‌اند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1127381

مهمترین اخبار ایران و جهان: