نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 14:29

تشکیل 709 پرونده تعزیری نوروزی در همدان

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان همدان از تشکیل 709 پرونده تعزیری طی ایام نوروز در همدان خبر داد و گفت: متهمان به بیش از 252 میلیارد ریال در حق صندوق دولت جریمه شده‌اند.

 مرضیه یونسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از تشکیل ۷۰۹ پرونده تعزیری طی ایام نوروز در همدان خبر داد و اظهار کرد: متهمان به بیش از ۲۵۲ میلیارد ریال در حق صندوق دولت جریمه شده‌اند.

وی با اشاره به کشف و معدوم‌سازی اقلامی طی این ایام در همدان گفت: بر اساس سیاست‌های سازمان تعزیرات حکومتی و در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان طرح ویژه نوروزی از ۸ اسفندماه آغاز شد و تا ۴ اردیبهشت با همکاری جهاد کشاورزی، سازمان صمت، اتاق اصناف، دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، نماینده استانداری، نماینده فرمانداری، صدا وسیما و.... ادامه دارد.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با اشاره به اینکه مرحله دوم این طرح در روزهای ۱۱ تا ۱۳ فروردین اجرایی شد و مقادیر زیادی مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف شد گفت: در این اقدام ۳۵ کیلوگرم گوشت فاسد، بیش از  ۴۵کیلوگرم مرغ و ماهی، ۱۱ کیلوگرم شنیسل مرغ، ۴۰ سیخ کباب کوبیده کپک زده و پنج کیلوگرم جگر مرغ فاسد از واحدهای قصابی، مرغ فروشی، جگرکی رستوران و نیز چهار کیلوگرم سوسیس تاریخ مصرف گذشته از یک فروشگاه زنجیره‌ای کشف و با نظارت دامپزشکی معدوم شد.

وی با بیان اینکه یک رستوران به دلیل استفاده از مرغ تاریخ مصرف گذشته به مدت یک هفته محکوم به نصب پرده تخلف شد اضافه کرد: یک واحد آرایشگاه زنانه نیز به اتهام گرانفروشی و عدم صدور فاکتور به مدت پنج  روز پلمپ و پرده تخلف نصب شد.

یونسی با تاکید به اینکه این طرح تا اردیبهشت ماه ادامه دارد یادآور شد: تاکنون ۳۱۵ اکیپ گشت در استان ۳ هزار و ۱۳۸ واحد صنفی را بازرسی کردند و برای ۷۰۹ واحد متخلف تشکیل پرونده شده و متهمان بیش از ۲۵۲ میلیارد ریال در حق صندوق دولت جریمه شده‌اند.

وی بیان کرد: بیشترین پرونده‌ها به ترتیب مربوط به خواروبار فروشی، میوه فروشی و میدان بار، پوشاک، نانوایی، مرغ و گوشت بوده است .

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان خاطرنشان کرد: طی یک سال اخیر در حوزه کالا و خدمات ۱۳ هزار و ۳۴۸ فقره، قاچاق کالا و ارز ۹۵۴ فقره، بهداشت و درمان ۸۳۳ فقره و در مجموع در سال گذشته ۱۵ هزار و ۱۳۵ فقره پرونده با محکومیت بیش از ۵۲ هزار و ۲۹۳ میلیارد و ۱۵۳ میلیون ریال رسیدگی و مختومه شد.

وی ضمن قدردانی از تمام دستگاه‌های همراه و اخطار جدی به واحدهای متخلف در خصوص برخورد قاطع تعزیرات حکومتی گفت: از کسبه می‌خواهیم که با رعایت قانون و رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در حفظ آرامش بازار سهیم  باشند.

یونسی یادآور شد: پل ارتباطی ما تلفن ۳۲۵۲۳۴۴۲ اداره کل، تلفن گویای ۱۲۴ و سامانه www۱۲۴.ir سازمان صنعت، معدن و تجارت است و افراد می‌توانند هر نوع انتقاد و پیشنهاد را با ما درمیان بگذارند تا مورد توجه قرار گیرد.

 پایام پیام/89026/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1127337

مهمترین اخبار ایران و جهان: