نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 14:49

انسداد ۱۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در اهر

اهر- فرماندار اهر از انسداد ۱۶۴ حلقه چاه غیرمجاز در اهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل غنی‌زاده ظهر پنج شنبه در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و تدوین سند توسعه شهرستان اهر با اشاره به این‌که گزارش عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی با غیرکارشناسی و غیرواقعی است، اظهار داشت: متأسفانه علی‌رغم تأکیدات مکرر و مکاتبات اداری، هنوز گزارش عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی طبق دستورالعمل ابلاغی تدوین و ارسال نشده است.

وی از تدوین سند توسعه شهرستان اهر بر اساس گزارش عملکرد و برنامه‌های پیش‌رو خبر داد و افزود: ضمن قدردانی از عملکرد رضایت‌بخش مدیران ادارات، انتظار داریم برنامه‌های پیش‌بینی دستگاه‌های اجرایی برای سال‌جاری باید مشخص باشد، این برنامه‌ها در سند توسعه شهرستان لحاظ و تحقق آن از ادارات مربوطه پیگیری می‌شود. اما تابه‌حال در ارائه گزارش از سوی برخی ادارات تأخیر را شاهد هستیم.

فرماندار اهر تصریح کرد: به‌عنوان مثال اداره راهداری شهرستان اهر برای سال‌جاری آسفالت‌ریزی و احداث ۴۵ کیلومتر از راه‌های روستایی و بنیاد مسکن اجرای طرح هادی و آسفالت‌ریزی معابر ۱۰ روستای شهرستان اهر را پیش‌بینی کرده است. البته برنامه‌هایی که از ادارات دولتی خواسته‌ایم در ارزیابی مدیران لحاظ شده و این برنامه‌ها مسیر حرکت روبه‌جلو دستگاه‌های اجرایی را ترسیم می‌کند.

غنی‌زاده در ادامه بر لزوم مدیریت منابع آبی و پیش‌بینی برنامه‌های مقابله با بحران کم‌آبی تأکید کرد و یادآور شد: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و بحران کم‌آبی در شهرستان اهر؛ مدیریت امور آب در کنار اقداماتی که انجام می‌دهد شناسایی چاه‌های غیرمجاز را جزو برنامه‌های اولویت‌دار قرار داده و ۲۶۷ حلقه چاه غیرمجاز را شناسایی و از این تعداد ۱۶۴ حلقه چاه غیرمجاز را مسدود کرده است.

وی همچنین از شناسایی ۱۴۴۵ فقره انشعاب غیرمجاز آب در مناطق روستایی و شهر اهر توسط مدیریت آب و فاضلاب خبر داد و گفت: طی سال گذشته توسعه ۵.۵ کیلومتر از شبکه آب شرب و ۲۲۰۰ متر اصلاح شبکه آب شرب در شهر اهر انجام شده است.

فرماندار اهر در ادامه سخنان خود از تحت پوشش ۳۵ هزار نفر از جمعیت شهرستان اهر توسط بیمه سلامت خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم و پی‌رو تأکید رئیس‌جمهور، بیمه سلامت ۳۵ هزار نفر از جمعیت فاقد پوشش بیمه‌ای شهرستان اهر را به‌صورت رایگان تحت پوشش قرار داده و ۹۰ درصد هزینه بستری در بیمارستان‌های دولتی را پرداخت می‌کند.

غنی‌زاده از افزایش ۲ باب اتاق عمل و پیگیری تکمیل ساختمان بخش‌های icu۲ و نوزادان بیمارستان باقرالعلوم اهر در سال‌جاری خبر داد و یادآور شد: با توجه به خدمات‌رسانی درمانی به ۲۹ هزار و ۸۲۶ نفر بیمار بستری در بخش‌های بیمارستانی و دریافت خدمات درمانی ۱۶۹ هزار و ۷۸۰ نفر از اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر، توسعه بخش‌های بیمارستانی جزو اولویت‌های کاری سیستم بهداشت و درمان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1161881

مهمترین اخبار ایران و جهان: