نیوز سیتی!
13 فروردین 1402 - 15:33

نقطه‌نقطه استان کرمان جلوه‌گاه طبیعت/ این امانت سبز را برای آیندگان حفظ کنیم

ماهان، جوپار، کوهپایه، بافت، رابر و هنزا، لاله‌زار، دهبکری، ساردوئیه، اسفندقه، سیرچ، دلفارد، راین، بردسیر و غیره از مناطق ییلاقی کرمان هستند که برخی از آنها شهرت جهانی دارند و امروز روز شلوغی را می‌گذرانند، این مناطق باید برای آیندگان هم بمانند پس تا می‌توانید در حفظ طبیعت بکوشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیزده‌بدر که بعدها به عنوان روز طبیعت نام گرفت، یکی از سنتهای خوب ما ایرانیان است، رها شدن در دامان طبیعت و گشت‌وگذار در دل زیبایی‌های خلقت چنان روح‌نواز است که پیشینیان ما آن را همگانی و نسل‌به‌نسل به در کردند و آن را به ما رساندند.

طبیعت هدیه‌ای سرسبز و روح‌انگیز است که سالها و قرن‌ها از آن مراقبت شده و به سلامت در دست ما قرار گرفته است.

هرسال عاشقان طبیعت دست خانواده و خویشان خود را می‌گیرند، قدم به مناطق زیبا و سرسبز می‌گذارند و میهمان آن می‌شوند تا بعد از نزدیک به دو هفته سرگرمی و تعطیلی، به آن روزها پایان داده و به نام سبز طبیعت، فصلی نو در کار و زندگی خویش آغاز کنند.

کرمان هم از این امر مستثنی نیست، شاید این استان بیشتر به کوه و کویر معروف باشد، اما مناطق سرسبزی دارد که نغمه عشق می‌خوانند و میهمانان دل شیفته خود را می‌پذیرند.

در گوشه‌گوشه این استان کویری که همواره مهر می‌روید، مناطق ییلاقی و خوش آب‌وهوایی داریم که میزبان بخش بزرگی از مردم در سیزده‌بدر رمضانی شده‌اند.

ضیافتی که از نیمروز و بعد از اقامه‌ی نماز ظهر، شروع و تا پاسی از شب ادامه دارد. علاوه بر پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، هفت‌باغ هم صحنه‌های زیبا و پر از لبخندی را برای مردم رقم زده و همهمه شادی و بازی در آن گوش فلک را پر می‌کند.

ماهان و جوپار و مناطق بکر طبیعی آن نیز مورد اقبال و استقبال طبیعت‌گردان است، این منطقه به دلیل آب و هوای خوب و درختان کهنسالش مورد توجه گردشگران طبیعت بوده و امسال نیز بیش از هرسال دیگر آن را تکرار کرده و برای همشهریان آغوش گشوده است.

بهرحال کرمان استان چهار فصلی است، سرزمین‌های ییلاقی آن همواره مورد توجه قرار می‌گیرند و جاده‌های منتهی به این مناطق، در سیزدهمین روز از بهار زیر بار ترافیک سنگین می‌رود.

کوهپایه، بافت، رابر و هنزا، لاله‌زار، دهبکری، ساردوئیه، اسفندقه، سیرچ، دلفارد، راین، بردسیر و غیره از مناطقی هستند که برخی از آنها شهرت جهانی دارند و هرساله میزبان خیل عظیمی از گردشگران می‌شوند، مناطقی که امروز روز شلوغی را می‌گذرانند.

فراموش نکنیم که این مناطق جزو جاذبه‌های ییلاقی سرزمین خشک و کویری کرمان هستند و باید در حفظ طبیعت آنها بکوشیم، ماهان و جوپار با کوه‌ها و باغ‌ها و نهرهایش، کوهپایه با رودها و چشمه‌سارهایش، دهبکری با درختان جنگلی و پوشش گیاهی جادویی‌اش، دلفارد با معجزه‌های پیدا و پنهانش و آن درختان سردسیری و گرمسیری زیبایش، لاله‌زار با چشمه‌ها و رودها و عطر همیشه خوش گلهای محمدی‌اش و مناطق بکر بافت و رابر و دهها نقطه دیگر با جلوه بهاری‌شان، مواهب طبیعی هستند که باید برای آیندگان بمانند و حتی ظرفیت گردشگری‌شان افزون‌تر شود.

پس تا می‌توانیم در حفظ طبیعت بکوشیم... لحظات‌تون خوش ... سیزده‌تون با نیکی به در

گزارش از: آمنه شهریارپناه

پایان پیام/۸۰۰۶۵/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1123237

مهمترین اخبار ایران و جهان: