نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 12:50

خبر خوب علوم پزشکی گیلان برای بیماران

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اجرای پزشک خانواده شهری در کشور از اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت: این برنامه در راستای رفع دغدغه مردم در نظام سلامت و حذف فرانشیز و رایگان شدن خدمات درمانی افراد بیمه‌شده با تأسی از توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مشی دولت مردمی سیزدهم در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدتقی آشوبی امروز در نشست با مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان استان با تبریک فرارسیدن سال نو و بهار معنویت و تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت اظهار کرد: بیش از ۹ میلیون نفر مسافر به استان گیلان در ایام نوروزی ۱۴۰۲ سفرکرده‌اند که در راستای آن، فشار قابل‌توجهی به مراکز بهداشتی و درمانی استان واردشده و خدمات ارائه‌ شده به مراجعین قابل تقدیر است. 

وی با اشاره به طرح عدالت و تعالی نظام سلامت افزود: شعار توسعه مشارکت، برقراری عدالت و ارتقای نظام سلامت، در راستای تحقق برنامه راهبردی این طرح است. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اشاره به‌نظام شبکه منسجم و هدفمند بیان کرد: علیرغم ضرورت توجه به ساختار شبکه و نظام بهداشت، اما تمرکز نظام سلامت عمدتاً بر درمان متکی بوده است. 

آشوبی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، نظام شبکه بهداشت تضعیف‌شده، گفت: در ایام بحران کرونا به‌نظام شبکه کم‌توجهی و به جایگاه آن نیز خدشه وارد شد. 

وی شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌ها را نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی برشمرد و تصریح کرد: همه ارکان نظام سلامت در شهرستان‌ها باید با برنامه‌ریزی، ساماندهی و هدایت و نظارت شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌ها فعالیت کنند. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، هدف کلی تدوین برنامه‌ها در طرح عدالت و تعالی را ارتقای نظام سلامت دانست و گفت: تمام تلاش ما ارائه خدمات سلامت‌محور بر مبنای عدالت به مردم در تمامی نقاط است. 

آشوبی با اشاره به اجرای پزشک خانواده شهری در کشور از اردیبهشت‌ماه آینده بیان کرد: این برنامه در راستای رفع دغدغه مردم در نظام سلامت و حذف فرانشیز و رایگان شدن خدمات درمانی افراد بیمه‌شده با تأسی از توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی و مشی دولت مردمی سیزدهم در دستور کار قرار دارد. 

وی به توزیع نامتوازن نیروی انسانی در تمامی حوزه‌های نظام سلامت اشاره کرد و افزود: این توزیع نامتوازن نیروی انسانی موجب تحمیل هزینه‌های گزاف در روند ارائه خدمات درمانی شده که باید به‌درستی و به نفع نظام سلامت و مردم، کنترل شود. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به برخی از اهداف در طرح عدالت و تعالی سلامت اشاره کرد و گفت: لازم است تمام شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها نسبت به اهداف، برنامه‌ها و راهکارهای مدون این طرح جامه عمل بپوشانند. 

آشوبی از برنامه‌ریزی‌ها برای ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت در استان خبر داد و تصریح کرد: همه باید یاریگر دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جهت ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله احداث بیمارستان‌های جایگزین، بیمارستان‌های جدیدالاحداث، مراکز جامع سلامت و همچنین توسعه زیرساخت‌های نرم‌افزاری باشند. 

وی بر ضرورت تشدید نظارت‌ها در نظام سلامت شهرستان‌ها تأکید کرد و افزود: مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها باید به جهت رفع کمبودها و نواقص احتمالی، بازدیدهای میدانی از نظام سلامت را به‌منظور افزایش سطح رضایتمندی مردم تشدید کنند. 

گفتنی است در این نشست تعدادی از معاونین و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان به بیان دغدغه‌های، چالش‌ها، نظرات و راهکارها برای ارتقای نظام سلامت مناطق مختلف استان پرداختند. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1116181

مهمترین اخبار ایران و جهان: