نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 20:43

وزیر نیرو ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آبرسانی کلاله پیشنهاد داد

کلاله- فرماندار کلاله با اشاره به استمرار تلاش ها برای توسعه و تکمیل شبکه آبرسانی به شهر و روستاهای این شهرستان گفت: وزیر نیرو ۴۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آبرسانی کلاله پیشنهاد داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد شیبک شامگاه پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: کلاله جزو شهرهایی است که طرح آبرسانی آن از سال ۱۳۹۱ با هدف تأمین آب آشامیدنی شهر کلاله و روستاهای اقماری آن شامل ای‌درویش، کوسه، قوجمز و اجن‌یلی در افق ۱۴۱۵ با جمعیت تحت پوشش بیش از ۷۸ هزار نفر آغاز شد.

فرماندار کلاله با بیان این که قبل از سال ۱۴۰۰ فقط ۱۲ میلیارد تومان برای این طرح جذب و هزینه شده بود، افزود: در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با پیگیری استاندار، مسئولان استانی و نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی ۵۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای تکمیل طرح آبرسانی کلاله به حساب آب منطقه‌ای گلستان به عنوان مجری واریز شد.

وی گفت: طرح آبرسانی شهر کلاله شامل تجهیز و تکمیل چندین حلقه چاه، ساخت مخزن دو هزار مترمکعبی، خط انتقال و ایستگاه پمپاژ است که تاکنون در مجموع اجرای آنها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شیبک تاکید کرد: در صورت تخصیص ۴۰ میلیارد تومان درخواستی از وزیر نیرو در سال ۱۴۰۲، می‌توان امیدوار بود که بخشی از این طرح به بهره برداری برسد و مشکل آب شرب شهر کلاله تا حد زیادی رفع شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132081

مهمترین اخبار ایران و جهان: