نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 16:42

ارائه خدمات جهادی درمانی در مناطق روستایی اردبیل

اردبیل- معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از ابتدای سال تاکنون خدمات جهادی درمانی به ۳۵۰ نفر از مردم مناطق روستایی استان اردبیل ارائه شده است.

مهدی رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به همت قرارگاه جهادی شهیدان نوعی اقدم معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از ابتدای سال جاری سه اردوی جهادی در روستاهای استان برگزار شده و در مجموع به ۳۵۰ نفر از مردم، خدمات درمانی ارائه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اردوهای جهادی در روستاهای «اوت پاشای» شهرستان مشگین‌شهر و روستاهای خیارک و معصوم‌آباد شهرستان اردبیل با حضور ۳۱ نفر از جهادگران دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: این اردوهای جهادی به همت قرارگاه جهادی شهیدان نوعی اقدم معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه و با محوریت ارائه خدمات دندانپزشکی، دارویی، مشاوره و ویزیت پزشکی رایگان برگزار شد.

رهبر گفت: در اردوی جهادی روستای اوت پاشای مشگین شهر، ۴۵ مورد خدمات پزشکی و ویزیت رایگان، ۴۵ مورد پایش فشار خون، ۵۰ مورد آموزش بهداشت دهان و دندان ارائه شده و پک بهداشت دهان و دندان، شامل مسواک و خمیر دندان در بین کودکان توزیع شد.

وی افزود: در اردوی جهادی روستای خیارک اردبیل ۴۴ مورد خدمات پزشکی و ویزیت رایگان، ۴۴ مورد توزیع داروی رایگان، ۶۰ مورد پایش فشار خون، ۵۰ مورد آموزش بهداشت دهان و دندان ارائه شده و پک بهداشت دهان و دندان به کودکان توزیع شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین بیان کرد: در اردوی جهادی سوم نیز ۵۰ مورد پایش فشار خون، ۲۰ مورد ارائه خدمات دندانپزشکی، ۳۰ مورد آموزش بهداشت دهان و دندان ارائه شده و پک بهداشت دهان و دندان، شامل مسواک و خمیر دندان در بین کودکان توزیع شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153537

مهمترین اخبار ایران و جهان: