نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 20:49

مرمت خانه تاریخی «بهرامی» خرم‌آباد در دستور کار قرار گرفت

خرم‌آباد - مرمت خانه تاریخی «بهرامی» در شهرستان خرم‌آباد در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به‌منظور حفاظت از آثار تاریخی استان، مرمت خانه تاریخی «بهرامی» در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای اجرای این فاز از مرمت خانه تاریخی «بهرامی» اختصاص‌یافته است، افزود: در این مرحله از مرمت کف‌سازی، مرمت دیواره‌ها، تعویض مصالح بنا و ساخت در و پنجره چوبی انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اظهار کرد: خانه تاریخی «بهرامی» که در محله «درب باباطاهر» خرم‌آباد واقع شده به شماره ۳۱۱۶۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

حسن‌پور با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته نیز اقداماتی در راستای مرمت این بنای تاریخی، صورت‌گرفته است، ادامه داد: اقداماتی از قبیل مرمت، برچیدن قسمت‌های اضافه شده به بنا (آبریزگاه و حمام)، اندود فرسوده و همچنین نمای سیمانی، کف‌سازی طبقه همکف و اول و مرمت و تعویض مصالح فرسوده صورت گرفته و ازآنجاکه حفاظت و مرمت از این بناها مورد از اولویت‌های این اداره کل است، در سال جاری نیز این میزان اعتبار برای مرمت این خانه تاریخی، اختصاص‌یافته است.

وی اظهار کرد: شهر خرم‌آباد دارای بافت تاریخی مهم و ارزشمندی است؛ ازاین‌رو تلاش داریم مرمت خانه‌های تاریخی با سرعت و دقت بیشتری، انجام گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431193

مهمترین اخبار ایران و جهان: