نیوز سیتی!
16 مرداد 1402 - 22:50

تبادل افکار و اطلاعات، نیاز به قلم پاک خبرنگاران دارد

همدان-رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تبریک فرارسیدن ١٧ مردادماه روز خبرنگار به اصحاب رسانه، گفت: تبادل افکار و اطلاع‌رسانی، نیاز به قلم پاک خبرنگاران دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت.

در پیام تبریک رئیس شورای شهر به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار آمده است:

«سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند»

۱۷ مردادماه روز خبرنگار و سالروز شهادت شهید محمود صارمی بهانه‌ای برای پاسداشت یاد و نام شهدای خبرنگاری است که با سلامت نفس و قلم خود به اعتبار حرفه مقدس خبرنگاری ارزش دو چندان دادند.
خبرنگاران، سنگربانان همیشه بیدار و پرچم‌دارانی استوار و محکم هستند که نوشته‌های آنها طلوع حقیقت و بیان دردهای مستضعفان و اقشار محروم و تصویرگر مشکلات و مسائل جامعه است.
امروزه برای تبادل افکار و اطلاع‌رسانی درست، شفاف و به دور از هر گونه بزرگنمایی، نیاز به قلم پاک خبرنگاران متعهدی است که همواره با روشنگری و صدق گفتار، اخبار درست را به ذهن پویای مردم رسانده و از پخش خبرهای کذب جلوگیری کنند.
فعالان عرصه خبر هنرمندانی بی‌ادعا هستند که تنها قلم بیانگر هنر والای آنها و روح بزرگ این انسان‌ها برای کمک به هم‌نوعان و رفع مشکلات است و بر همگان آشکار است که حرفه خبرنگاری با وجود قلم به دستان دارای ارزش معنوی و الهی معنا می‌یابد.
اصحاب رسانه بایستی با درایت، خلاقیت و تیزبینی، نقشی مهم در ارتباط بین مسئولان و افکار عمومی ایفا کنند و با بیان نکات و مسائل مهم و اثرگذار، نقش محوری در آگاهی‌بخشی به جامعه داشته باشند که بی‌شک افزایش آگاهی عمومی موجب صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف خواهد شد که این وظیفه خطیر بر عهده خبرنگاران است.
شورای اسلامی شهر همدان با تبریک فرارسیدن " ١٧ مردادماه روز خبرنگار" به تمامی خبرنگاران و اصحاب رسانه مؤمن، متعهد و دغدغه‌مند؛ آرزوی توفیقات روزافزون برای این فعالان و تلاشگران عرصه اطلاع‌رسانی در جامعه، به ویژه در استان و شهر همدان را دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1431293

مهمترین اخبار ایران و جهان: